امروز:10 فروردین 1403

ایمیل ارسال شده تان را با افزونه Dmail از دسترس دریافت کننده خارج کنید

پیش از این گوگل با گزینه ی undo send این امکان را به  کاربران جی میل خود می داد که اگر ایمیلی را اشتباه ارسال کردند بتوانند تا 30 ثانیه بعد آن را کنسل کنند تا به دست گیرنده نرسد . اما گاهی 30 ثانیه زمان مناسبی برای فهمیدن اشتباه نیست و حالا برای این منظور می توانید از افزونه Dmail استفاده کنید . با آریامونز همراه باشید…

Dmail افزونه مرورگر کروم است که به کاربران جی میل امکان می دهد در هر زمانی بتوانند ایمیل ارسال شده شان را از بین ببرند . حتی می توانید برای از بین بردن ایمیل زمان پیش فرض معین کنید مثلا تعیین کنید ایمیل تان یک ساعت یا یک روز بعد به طور خودکار پاک شود .

ویزگی مهم دیمیل این است که نیاز نیست در دستگاه گیرنده ایمیل هم نصب باشد . درواقع این افزونه ایمیل ارسالی تان را پاک نمی کند بلکه رمز گذاری می کند تا امکان باز شدن آن وجود نداشته باشد . اگر افزونه را نصب نکرده باشید با دکمه ی View Message رو به رو می شوید که در تب ایمیل باز می شود و اگر نصب کرده باشید در بخش ایمیل هایتان نام دیمیل را خواهید دید . وقتی فرستنده ایمیل دسترسی به دیمیل را محدود کند ، دریافت کننده با پیام ” این پیام از بین رفته و در دسترس نیست” رو به رو می شود که در واقع اجازه باز شدن ایمیل از سوی فرستنده سلب شده است .

وقتی کاربر ایمیل را با افزونه دیمیل ارسال می کند آن را به صورت محلی با الگوریتم 256 بیتی استاندارد رمز گذاشته است . توسعه دهنده افزونه با نام اریک کوهن می گوید:

یک کپی رمزنگاری شده به پایگاه داده‌ای تحت کنترل دیمیل ارسال می‌شود. سپس دریافت کننده‌ی ایمیل در واقع آدرس محل ایمیل را بر روی سرورهای دیمیل به همراه رمز عبور آن دریافت می‌کند. هیچ یک از سرورهای دیمیل و یا جیمیل نه رمز عبور و نه محتوای پیام را دریافت نمی‌کنند و فقط فرستنده و گیرنده‌ی ایمیل می‌توانند محتوای آن را بخوانند.

2015-08-12_000406_1600x1200

این روش کاربرد زیادی دارد اما با پاک کردن ایمیل از راه دور متفاوت است . درواقع افزونه دیمیل امنیت بیشتری نسبت به undo send گوگل دارد . اگر بعد از دقایقی از ارسال ایمیل آن را فعال کنید دلیلی وجود ندارد که به دریافت کننده توضیح دهید چرا این کار انجام شده است زیرا او با پیامی از این کار مطلع می شود .

به هر حال دیمیل ایده ی خوبی است که گروه توسعه دهنده قصد دارند این افزونه را گسترش دهند . این افزونه تا پایان 2015 برای اندروید و iOS نیز ارائه می شود و می تواند فایل پیوست در ایمیل ها را نیز از بین ببرد . این افزونه رایگان عرضه می شود اما کاربران پراستقاده و صاحبان کسب و کار باید سرویس پرداختی داشته باشند .

شما هم می توانید این افزونه را دانلود کنید تا بتوانید ایمیل های ارسال شده تان را به راحتی از بین ببرید .

من فرشته آقامیری هستم . کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات دارم . علاقه زیادی به تازه های موبایل و تکنولوژی دارم و در زمینه تولید محتوا کار می کنم ... امیدوارم مطالب خوبی را برایتان تهیه کنم