امروز:1 اردیبهشت 1403

ورژن جدید کروم با هدف کاهش مصرف باتری عرضه شد

گوگل کروم یکی از بهترین مرورگر های موجود حال حاضر دنیا می باشد. این مرورگر سرعت بالایی را برای کاربر به ارمغان می آورد و همچنین با جیمیل کاملا همگام است. برای مثال شما تمام تاریخچه ی مرورگر و سایت هایی را که مشاهده کرده اید را می توانید. با نصب کروم بر روی سیتمی دیگر و همگام سازی اکانت خود با ان مشاهده کنید. اینک گوگل ورژن جدید این مرورگر را عرضه کرده است و به نظر بیشترین تلاش گوگل در کاهش مصرف باتری بوده است.با اریامونز همراه باشید.

گوگل در اپدیت جدید مرورگر کروم توجه خاصی به مصرف باتری کروم داشته است. اگر شما مرورگر کروم خود را در تسک بار ویندوز ماهده کنید مقدار بسیاری از باتری را به خود اختصاص می دهد. این نقدار با اضافه مردن برنامه های پس زمینه و همچنین باز کردن تعداد زیادی پنجرا افزایش می یابد. گوگل برای مشکل دوم یعنی باز کردن چندین تب راه کاری در نسخه ی جدید عرضه مرده است. به ین صورت که مرورگر کروم پنجره هایی را که دیده نمی شوند را از حافظه دستگاه خالی می کند. به این ترتیب بر رو پردازنده و رم فشار کمتری وارد شده و باعث کاهش مصرف کروم و افزایش باتری لپ تاپ می شو د.

گوگل در مورد نتیجه نیز این گونه بیان می کند که در مجموع خدود ١٠ درصد حافظه با این کار خالی خواهد شد. همچنین بیان می کند که نتیجه برای برنامه های تحت وب بسیار بهتر است بری مثال تب جمیل حدود ٢۵ درصد حافظه را خالی خواهد کرد.

البته خبر هایی پیرامون کم رنگ شدن فلش در مرورگر جدید بیام شده است که به زودی مطالب بیشتری در این مورد منتشر خواهیم کرد.

با اریامونز همراه باشید.