امروز:6 اردیبهشت 1403

انتشار دومین بتای OS X 10.11 ال کاپیتان برای توسعه‌دهندگان

امروز دومین بتای OS X 10.11 ال کاپیتان برای توسعه‌دهندگان منتشر شد.اپل تنها دو هفته بعد از معرفی و ارائه اولین بتا سیستم‌عامل جدید در کنفرانس توسعه‌دهندگان جهانی 2015 ، دومین بتا از این سیستم‌عامل را به همراه دومین بتای OS X سرور 5.0 منتشر کرد.با آریامونز همراه باشید…

این نشخه دارای بیلد 15A204h است و از طریق Software update در App Store مک و از طریق مرکز توسعه‌دهندگان اپل قابل دانلود است.لازم به ذکر است که تغییرات جدیدی در دومین بتای ال کاپیتان صورت‌گرفته است.

OS X ال کاپیتان براساس ویژگی‌های OS X یوسمیت ساخته‌شده است. در این نسخه بر روی عملکرد سیستم‌عامل تمرکزشده است. بهبودی‌هایی که در ال کاپیتان صورت‌گرفته است باعث‌شده تا سرعت سیستم‌عامل سریع‌تر شود. از فونت جدیدی در سراسر سیستم استفاده‌شده است.

OS X 10.11 ال‌ کاپیتان هم‌اکنون تنها برای توسعه‌دهندگان ثبت‌شده موجود می‌باشد اما اپل درنظر دارد تا بتای عمومی از این نرم‌افزار را در ماه بعدی عرضه کند. نسخه نهایی ال کاپیتان در پاییز امسال عرضه خواهد شد.

ال کاپیتان شامل یک ویژگی کنترل ماموریت جدید، ویژگی نمایش دونیم‌شدن برای استفاده دو برنامه به صورت تمام صفحه و هم‌زمان، چندین ویژگی جدید برای سافاری که شامل پین‌کردن سایت‌ها برای وب‌سایت‌های پربازدید و یک دکمه بی‌صدا فراگیر که همه‌ی تب‌ها را بی‌صدا می‌کند، است.

Mail با حرکت‌های جدید استایل-iOS و پیشنهاد‎‌‌های هوشمند و تصاویر، یادداشت‌ها و نقشه‌ها نیز بهتر از قبل‌شده‌اند و چند بهبودی کوچک در آن‌ها اتفاق‌افتاده است.

نظر شما درباره این آپدیت دو هفته ای چیست؟

لیسانس نرم افزار کامپیوتر علاقمند به تمام زمینه های تکنولوژی و برنامه نویسی