اخیراً ساعتی پیدا شده است که طراحی آن می تواند مبنای طراحی اپل واچ بوده باشد.

خبرها حاکی از آن است که بچه‌های وبلاگ ABlogToWatch ساعتی پیدا کرده‌اند که گمان می رود اپل برای ساخت اپل واچ از طراحی آن استفاده است. نام این ساعت Patek Philippe Ellipse Ref بوده و  در سال ۱۳۴۹ ساخته شده است.

اگر به دقت به این ساعت نگاه کنیم در می یابیم که این ساعت شباهت زیادی به ساعت هوشمند اپل دارد. طراحی قاب جلویی ساعت Patek philippe تا حدود زیادی به ساعت هوشمند اپل شبیه است، در قسمت بند نیز هر دو ساعت بسیار بهم شبیه هستند.

طراح اپل، جانی آیو، نیز گفته بود که طراحی ساعت‌های شیک و قدیمی را دوست دارد و می توان نتیجه گرفت که ساعت Patek با زیبایی که دارد ممکن است نظر وی را نیز جلب کرده باشد.

اما این ساعت نایاب است و تاکنون جانی آیو این امر را مطرح نکرده است که در طراحی اپل واچ از ساعت Patek الهام گرفته است. البته این امرا نیز باید در نظر گرفت که در حال حاضر ساعت‌های زیادی هستند که طراحی آنها شبیه به ساعت Patek است.

چرا که امروزه ساعتهای زیادی با طراحی مربع شکل وجود دارد.مانن ساعت معروف Tank که توسط Cartier طراحی شده و شکل ظاهری آن مستطیلی با ضخامت کم است.

لازم به ذکر است که جانی آیو هیچ گاه از این امر که در طراحی اپل واچ از ساعت Patek  الهام گرفته است سخن به میان نخواهد آورد و این امر همچنان هامنند رازی باقی خواهد ماند و حدس و گمان ها در مورد ان وجود خواهد اشت.