امروز:5 اردیبهشت 1403

نسل بعدی آیفون با تکنولوژی لمس فشاری در اواخر تابستان عرضه می شود

به نقل از بلومبرگ تولید اسمارت فون جدید آیفون شرکت اپل آغاز شده است . احتمالا نام این آیفون دنباله رو سری های قبلی و 6 اس خواهد بود شاید هم نام آیفون 7 باشد .

با آریامونز همراه باشید …

این اسمارت فون جدید آیفون در اواخر تابستان امسال عرضه خواهد شد و شرکت اپل اعلام کرده است این گوشی دارای تکنولوژی  Force Touch (لمس فشاری) می باشد . تکنولوژی لمس فشاری پیش از این در مک بوک و اپل واچ شرکت اپل استفاده شده بود .

تکنولوژی Force Touch یا لمس فشاری به این صورت است که نمایشگر به فشار وارد شده برآن حساس خواهد بود و به هرمیزانی که فشار بیشتر یا کمتری وارد کنید ، تکنولوژی لمس فشاری میزان فشار را تشخیص و کار جدیدی را برای شما انجام می دهد .

 

iPhone-6-side-main

البته قابلیت این تکنولوژی در اپل واچ ، مک بوک و گوشی و … متفاوت خواهد بود . در اپل واچ وقتی به نمایشگر فشار بیشتری وارد شود گزینه تغییر می کنید و اپل واچ به  watch face تبدیل می شود .

قبلا هم شایعاتی درباره استفاده از این تکنولوژی در سری بعدی آیفون به گوش می رسید . Ming-Chi Kuo تحلیلگر KGI Securities که مسئولیت پیش بینی قابلیت ها و امکانات محصولات اپل قبل از تولید را دارد ، درباره استفاده از تکنولوژی لمس فشاری  در گوشی های آیفون خبر منتشر کرده است .

 

وبسایت تخصصی اپلی 9to5Mac خبر فوق را تایید کرده است . بلومبرگ می گوید شرکت اپل در سال 2013 این تکنولوژی را برای نمایشگرهای گوشی های آیفون ساخته است .

به احتمال زیاد در سری بعدی آیفون در طراحی گوشی تغییراتی نخواهیم داشت و تغییرات اصلی در داخل گوشی خواهد بود . احتمالا آیفون 6 در سری بعدی هم نمایشگر 4.7  و 5.5 خواهد داشت .

گزارش ها مبنی بر این است که در سری بعدی آیفون علاوه بر تکنولوژی لمس فشاری ، دوربین نیز تغییر خواهد کرد و اپل از دوربین با سنسور 12 مگاپیکسلی به جای 8 مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد .

plutus91503

اگر شرکت اپل تولید این آیفون پیشرفته را اکنون آغاز کرده باشد باید در ماه سپتامبر (شهریور امسال ) منتظر عرضه این گوشی باشیم . مانند اتفاقی که در مورد آیپدها رخ داد .

تنها 2 ماه دیگر باید صبرکنیم تا خبرهای تکمیلی و دقیق تری درباره این گوشی ها منتشر شود .

نظر شما در مورد آیفون با تکنولوژی لمس فشاری چیست ؟ به نظر شما نام این آیفون 6 اس خواهد بود یا آیفون 7 ؟ شما هم تمایل دارید این آیفون را امتحان کنید ؟ در نظرات با ما همراه باشید .

 

 

 

من فرشته آقامیری هستم . کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات دارم . علاقه زیادی به تازه های موبایل و تکنولوژی دارم و در زمینه تولید محتوا کار می کنم ... امیدوارم مطالب خوبی را برایتان تهیه کنم