همانطور که می دانید  آیفونهای شرکت اپل موجود در بازار دارای حافظه های داخلی ۱۶، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی است. در ابتدا بیشترین ظرفیت حافظه داخلی گوشیهای آیفون 64 گیگابایت بود اما حذف نسخه 32 گیگابایتی و تبدیل نسخه 64 گیگایتی به مدل میانه نسخه 128 گیگابایتی به عنون بیشترین ظرفیت حافظه داخلی این گوشیها روانه بازار شد.

این روند روبه رشد افزایش ظرفیت گوشیهای آیفون ادامه خواهد داشت. در همین راستا گزارشی از  The Korea Times منتشر شده که بیانگر این مطلب است که اپل تصمیم دارد در گوشیهای آیفون خود نسخه حافظه داخلی 128 گیگابایتی را ارتقاء دهد.گفته می شود که اپل برای افزایش فضای ذخیره سازی در حال مذاکره با شرکت سامسونگ است.

مذاکرات این دو شرکت در رابطه با میزان قیمت این افزایش حافظه داخلی است و هنوز مشخص نیست که این ارتقاء چه نتایجی را در بر خواهد داشت. ظاهراً اپل تصمیم دارد در آینده ای نزدیک گوشیهای آیفون خود را با حافظه داخلی 256 گیگابایتی به بازار عرضه کند. شاید یکی از دلایل ارتقاء حافظه داخلی گوشیهای آیفون توسط شرکت اپل عرضه سرویس اپل موزیک باشد. چرا برای ذخیره موسیقی نیاز به حجم بیشتری است.

با عرضه سرویس اپل موزیک مشخص می شود که اپل تصمیم دارد زمینه مساعدتری را برای استفاده بهتر از گوشیهای آیفون فراهم کند. چرا در گذشته این امکان بیشتر در آی پد فراهم بود.   اما هنوز مشخص نیست با این اوصاف مشخص نیست این افزایش حافظه چه تاثیری بر روند قیمتی نسل جدید آیفون خواهد داشت.