امروز:5 اردیبهشت 1403

اپل از لوگوی سیب گاز زده به عنوان سنسور اثر انگشت استفاده می کند

لوگوی شرکت اپل که در پشت محصولاتش اعم از مک بومک ، آیپد ، آیفون و آی مک وجود دارد این پیام را به کاربر می دهد که از محصول با کیفیت و گران قیمت اپل استفاده می کنید . این سیب گاز زده ، شرکت اپل را معرفی می کند و به طور کلی هیچ فایده دیگری برای کاربران ندارد .

گزارشی از سوی سایت اپل اینسایدر منتشر شده است . طبق این خبر شرکت ساکن کوپرتینو یک پتنت ثبت کرده که در این پتنت لوگوی شرکت در پشت محصولاتش پویایی و کارایی بیشتری دارد و هدف فقط معرفی کردن شرکت نیست . با آریامونز همراه باشید …

این پتنت با نام “اتصالات الکتریکی پنهان” ثبت شده است و بر طبق آن اپل از لوگو به عنوان رساناهای الکتریکی در شاسی محصول استفاده می کند .

apple-logo-patent-640x384

نمی دانیم منظور اپل از اتصالات الکتریکی پنهان چیست ، اما به احتمال زیاد در لوگوی اپل یا جملاتی که در سطح محصولات وجود دارد سنسورهایی به کار گرفته می شود .اگر این سنسورهای ویژه در محصول کار شود می تواند ضربان قلب کاربر را اندازه گیری کند یا از این سنسور به عنوان سنسور اثر انگشت استفاده گردد .

شایعاتی پیش از این مطرح شده بود که شرکت اپل می خواهد  کلید هوم را از آیفون هایش حذف کند . با توجه به خبر سنسورهای اپل و حذف کلید هوم انتظار داریم سنسور اثر انگشت به پشت گوشی آیفون منتقل شود .

این پتنت در سال 2013 ثبت شده است اما هنوز شرکت اپل از آن استفاده نکرده است . باید منتظر بمانیم و ببینیم شرکت اپل از این پتنت در محصولاتش استفاده می کند یا خیر؟

نظر شما چیست ؟ آیا لوگوی اپل می تواند برای این شرکت کارایی داشته باشد ؟

من فرشته آقامیری هستم . کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات دارم . علاقه زیادی به تازه های موبایل و تکنولوژی دارم و در زمینه تولید محتوا کار می کنم ... امیدوارم مطالب خوبی را برایتان تهیه کنم