امروز:6 اردیبهشت 1403

اپل قصد دارد پورت شارژر را در آیفون حذف کند

اطلاعاتی موجود است که اپل اخیرا پتنتی به ثبت رسانده است که نشان می‌دهد اپل قصد دارد با حذف پورت مربوط به شارژر، بدنه و ظاهر گوشی‌های خود را یکدست‌تر کند. با این کار اپل گوشی‌های خود را از اتصال فیزیکی به شارژ بی‌نیاز می‌کند.

بر اساس اطلاعات موجود، پورت مربوط به شارژ در درون گوشی قرار می‌گیرد و در ظاهر گوشی پورتی به شیوه معمول قابل مشاهده نیست. حذف این پورت علاوه بر اینکه امکان باریک‌تر شدن گوشی را فراهم می‌کند، به افزایش مقاومت گوشی در برابر ضربات و ورود گرد و غبار نیز می‌انجامد و این عمر باعث می‌شود عمر مفید گجت بیشتر بشود.

با توجه به نکات گفته شده، سوالی که پیش می‌آید این است که نحوه شارژ گوشی چگونه خواهد بود؟ آیا اپل قرار است به جرگه‌ی استفاده کنندگان از شارژرهای بی‌سیم بپیوندد و یا باید منتظر یک شارژر مغناطیسی شبیه نمونه‌ی استفاده شده در اپل واچ باشیم. تنها چیزی که گفته می‌شود این است که اپل قصد دارد شارژر گوشی را به پشت گوشی و در محلی که لوگوی اپل هک شده انتقال دهد.

 

همچنین علاوه بر لوگوی اپل، در این پتنت نوشته‌ی iPhone هک شده در پایین گوشی نیز قرار است در دل خود امکاناتی داشته باشد و اپل قرار است در این قسمت‌ها علاوه بر شارژر گوشی، سنسور ضربان سنج و اسکنر اثر انگشت را نیز تعبیه کند.

apple-charging-patent

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.