امروز:9 فروردین 1403

مذاکره اپل برای فروش محصولات به ایران بدنبال توافق هسته‌ای

به دنبال توافق هسته‌ای شرکت اپل با تعدادی از توزیع کنندگان ایرانی برای فروش محصولاتش در داخل این کشور مذاکره کرده است. با آریامونز باشید…

به گزارش وال استریت ژورنال بر اساس این توافق تحریم‌های بین‌المللی علیه تجارت ایران برداشته می‌شود و این موضوع باعث می‌شود که شرکت‌های آمریکایی محصولاتشان را به این کشور صادر کنند. این روزنامه به نقل از یک منبع نزدیک به اپل این خبر را منتشر کرده است.

با این حال عرضه محصولات اپل به دلیل متکی بودن به شرایط توافق هسته‌ای احتمالا تا سال ۲۰۱۶ به طول خواهد انجامید.

این برای نخستین بار نیست که اپل برای ورود به بازار ایران به طور رسمی اقدامی را انجام می‌دهد. در سال ۲۰۱۴ وال استریت ژورنال اعلام کرد با تعدادی از شرکتهای ایرانی برای عرضه محصولات در زمان لغو تحریم‌ها گفت و گو کرده است.

در آن زمان یک مقام ارشد اجرایی اپل با تعدادی از شرکتهای ایرانی در دفتر اپل در لندن دیدار کرد و از قصد این شرکت برای عرضه محصولات این شرکت به ایران خبر داد.

به نظر نمی‌رسد اپل مستقیما یک اپل استور را در ایران راه بیندازد به جای آن شرکتهای دیگری به عرضه محصولات این شرکت در داخل کشور می‌پردازند. این موضوع باعث می‌شود که ریسک سرمایه‌گذاری سنگین این شرکت در داخل کشور در صورت شکست مذاکرات از بین برود.