امروز:9 فروردین 1403

سیری در iOS 9 می تواند در تصاویر جستجو کند

اپل در کنفرانس WWDC 2015 از نرم افزار ها و سیستم عامل های جدید خود پرده برداشت. یکی از مواردی که اپل در این کنفرانس معرفی کرد معرفی آی او اس 9 بود. آی او اس 9 با پیشرفت هایی رو به رو شده است. یکی از موارد آن سیری آن است. سیری هوشمند تر شده است و کار های دیگری نیز انجام می دهد. با آریامونز همراه باشید.

یکی از امتیازات سیری بعد از چند سال کار می توان به خطای بسیاری کم آن اشاره کرد. این خطا در حال حاضر کمتر از 5 درصد است و باید گفت در حا حاضر سیری قدرتمندترین دستیار صوتی بین رقیبان است.

از ویژگی های مهمی که قرار است در سیری iOS 9 مشاهده کنیم هماهنگی بیشتر سیری با شماست. اینگونه که بیان شده شما سیری بیشتر با شما خو خواهد گرفت. به این صورت که شما ساعت 12 هر شب هندزفری را به گوشی متصل می کنید و به آهنگ های خاصی گوش می دهید. سیری این را درک کرده و در این زمان که هندزفری را متصل کردید سیری خود به خود آهنگ مورد علاقه شما را پلی می کند.

البته سیری بیش از این هوشمند شده است. به این صورت که سیری در iOS 9 این امکان را می دهد که تصاویر خود را راحت تر پیدا کنید. همچنین شما می توانید آرشیو تصاویر خود را از ماه خاصی را فراخوانی کنید. همچنین شما می توانید منطقه خاصی را که در آن عکس گرفته اید را با سیری فراخوانی کنید مثلا برای این که سیری عکس های تهران را برای شما بیاورد این دستور را به آن باید بگویید: “Siri, show me photos from Tehran”

همچنین برای این که زمان خاصی را به سیری بگویید می توانید از این دستور استفاده کنید: “Show me photos from August of 2015”

شما همچنین می توانید تصاویر سلفی خود را از سیری درخواست کنید برای این کار می توانید از این دستور استفاده کنید: “Siri, show me my selfies”

البته یک مشکل که بسیاری با آن رو به رو هستند پیدا کردن تصاویر از بین ارشیو تصاویر می باشد. برای این کار سیری راهی هوشمند را در نظر گرفته است که به راحتی تصاویر خود را بیابید و این بسیار کارآمد خواهد بود. مثلا شما سال گذشته در جشن تولد خود تصاویر را گرفته اید و دقیقا در همان روز می توانید به سیری بگویید که تصاویر سال پیش را به ما نشان بده و به همین راحتی.

باید تا معرفی آخرین نسخه از سیری منتظر باشیم تا تمام امکانات آن و iOS 9 را ببنیم.