امروز:6 اردیبهشت 1403

گزارش مالی بلک بری در سه ماهه ی اول 2016 منتشر شد

همانطور که می دانید با عرضه ی سیستم عامل اندروید و وجود آی او اس فروش محصولات بلک بری با کاهش شدید رو به رو شد . این شرکت در بحران بزرگی فرو رفت. اما به هر حال این شرکت  در گزارش مالی جدید سال 2016 خود مقدار درآمد خوبی را به دست آورد و از بحران ضرر دهی بیرون آمده است. اما باید بدانید این شرکت در این گزارش مالی از رقم دقیق سود را مشخص نکرده است اما درامد حاصله خوب بوده است و سود این شرکت به نظر بسیار کم بوده است. با آریامونز همراه باشید.

بر اساس گزارش های منتشر شده توسط کمپانی بلک بری و با مدیریت صاحب جدید چینی خود روزگار متعادلی را پشت سر می گذارد و مشکل جدی و ضرردهی را در کار خود نمی بیند. البته این نکته را نیز باید اضافه کرد که ضرر دهی مساوی با سوددهی خوب نیست و بر اساس شواهد موجود به نظر بلک بری سود زیادی نداشته است.

بر اساس گزارش بلک بری این شرکت در سال جدید و سه ماهه ی اول ان درآمد ۶۵۸ میلیون دلار را نصیب خود کرده است و از این درامد 40 درصد متعلق به فروش سخت افزاری می باشد. همچنین در این گزارش حدود 32 درصد از درآمد به مجوز های نرم افزاری تعلق گرفته است و حدود 22 درصد دیگر نیز هم غیر مشخص است.

در این گزارش بلک بری این شرکت حدود 1.6 میلیون محصول به فروش رسانده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که 1.1 میلیون دستگاه به فروش رسانده بود پیشرفت خوبی داشته است.

البته باید بدانید که بلک بری در گذشته پیش بینی کرده بود که در این بازه ی زمانی زیان 28 میلیون دلار را پیش بینی کرده بود اما خوشبختانه با تدابیر مدیریتی این مشکل حل شده است.

جان چن در مورد کمپانی خود اظهار نظر کرده است و  خلاصه ی صحبت های آن را می توان به بالیدن به بخش نرم افزاری خلاصه کرد. البته جان چن در مورد فروش بخش موبایل نیز اظهار نظر کرده است و گفته است که به دنبال فروش بیشتر محصولاتمان هستیم.

با توجه به شایعات عرضه ی تلفن هایی با برند بلک بری و با سیستم عامل اندروید می توان آینده ی خوبی را برای این بخش در نظر گرفت.