امروز:9 فروردین 1403

تصویر فاش شده از گوشی اندرویدی بلک‌بری

بدون شک بعد از نوکیا بلک‌بری بزرگترین بازنده رقابت گوشی‌های هوشمند است که سعی دارد خودش را از منجلاب این شکست بیرون بکشد. پس از اینکه این کمپانی سیستم‌عامل خود را معرفی کرد و باز هم شکست خورد، شایعات مربوط به معرفی گوشی اندرویدی توسط این کمپانی شدت گرفتند و اخیرا تصویری از صفحه کلید فیزیکی مربوط به این گوشی، فاش شده‌اند.

جان چن، مدیر عامل بلک‌بری ماه گذشته از احتمال معرفی گوشی‌های هوشمند اندرویدی توسط این شرکت سخن گفته بود و به این نکته اشاره کرده بود که تنها در صورتی گوشی اندرویدی خواهند ساخت که از امنیت سیستم‌عامل آن مطمئن باشند و همین گفته‌ها شایعاتی مبنی بر تولید گوشی اندرویدی توسط بلک‌بری را رقم زدند.

بر اساس شایعات موجود بلک‌بری تا پایان سال جاری میلادی دو گوشی اندرویدی با نام‌های بلکبری ونیس و بلکبری پراگ معرفی خواهد کرد و بر طبق شنیده‌ها گوشی بلکبری ونیس یک پرچم‌دار با مشخصات عالی خواهد بود که از مشخصات احتمالی این گوشی می‌توان به صفحه‌نمایش خمیده با رزولوشن QHD اشاره کرد اما گوشی بلکبری پراگ از دسته گوشی‌های پایین‌رده خواهد بود که بر اساس شایعات نسخه‌ی اندرویدی بلک‌بری زد۳ است اما عکس فاش شده که صفحه کلید این گوشی را به نمایش می‌گذارد، بیشتر از زد3 به بلک‌بری پاسپورت شبیه است و به همین دلیل گفته می‌شود این عکس متعلق به صفحه‌کلید بلکبری ونیس باشد و البته در کنار صفحه کلید فیزیکی این گوشی، گوشه‌ای از صفحه کلید نرم‌افزاری این گوشی به چشم می‌خورد که همان صفحه کلید مربوط به اندروید آبنبات چوبی است.

حال با توجه به تصاویر فاش شده و شایعات موجود، احتمالاً بلکبری توانسته اندروید را به سطح امنیتی دلخواه خود برساند.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.