امروز:10 فروردین 1403

قضیه لامپ چیست؟(بیرون آوردن لامپ از واژن یک زن ایرانی)

 

چند شب پیش دختری را به خاطر گیر کردن لامپ در آلت وی به بیمارستان **** شیراز بردند و سپس برای بیرون کشیدن لامپ به اتاق عمل انتقال دادند. حدود سه ساعت این پروسجر طول کشید اما پرسنل اتاق عمل کاری کردند که اجر و کار خوبشان را پوشاند.

یکی از پرسنل فیلمی از بیرون کشیدن لامپ گرفت و به سرعت همراه با متن توضیحی در فضای مجازی پیچید. پس از انتشار خبر، دختر که متوجه موضوع شد به دانشگاه علوم پزشکی شیراز مراجعه و با پیگیری مسئولین، فرد شناسایی و تمامی پرسنل آن شیفت از کار اخراج شدن.

انتشار ویدیوی بیرون آوردن یک لامپ از واژن یک خانم ایرانی در شبکه‌های اجتماعی،  این روزها به بحثی داغ در میان کاربران این شبکه‌ها تبدیل شده است. با توجه به مکالماتی که در این ویدیو شنیده می‌شود،  به نظر می‌رسد که توسط تیم حاضر در اتاق عمل به منظور تهیه یک فیلم آموزشی برای دانشجویان پزشکی فیلم‌برداری شده است. در فیلم نشان داده می‌شود که تیم پزشکی چگونه یک لامپ که درون واژن بیمار است را بیرون می‌آورند. این که چگونه این فیلم در شبکه یوتیوب قرار گرفته،  معلوم نیست. کاربران شبکه‌های اجتماعی کلیدواژه #لامپ را برای صحبت در این باره برگزیده‌اند.

نگاه به اخلاق پزشکی و حفظ حریم خصوصی بیمار،  از اصلی ترین موضوع هایی است که در کنار توییت ها به آن پرداخته شده است.

متولد ماه در توییترش نوشته: “ماجرای #لامپ و انتشار فیلمش یک لکه سیاه در پرونده کادر بهداشت و درمان ایران بود. حفظ اسرار بیماران اولین قسم و وظیفه اخلاقی درمانگرهاست.”

برخی نیز مانند سامانتا از نحوه گفتگوی تیم پزشکی با یکدیگر در مورد بیمار انتقاد کرده اند.

در بخشی از فیلم،  پزشک با صدایی آهسته زیر لب می گوید: ” آخه این چه کاری بود کردی زن!”

میثم هم به اهمیت مسائل شخصی و خصوصی افراد اشاره می کند.

او در توییتش نوشته: “چه راحت از بالا نگاه می کنیم و مسخره می کنیم و یادمون میره خودمون ممکنه چه رازهای خجالت‌آوری داشته‌باشیم.”

نظر شما چیست؟؟

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.