امروز:1 اردیبهشت 1403

گزارش مالی سامسونگ در سه ماهه اول 2015: درآمد 44 میلیارد دلاری

سامسونگ گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی اول سال 2015 را منتشر کرد که براساس آن سامسونگ موفق به کسب سود 5.63 میلیارد دلاری از درآمد 44 میلیارد دلاری خود در این مدت شده است. این گزارش نشان‌دهنده‌ی کاهش درآمد و افزایش سود عملیاتی این غول کره‌ای در مقایسه با سه‌ماهه‌ی منتهی به سال 2015 است.

بر اساس گزارش مالی منتشر شده، سود عملیاتی سامسونگ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته‌ی میلادی سودی 7.8 میلیارد دلاری داشت که امسال این سود کاهش یافته است. در زمینه‌ی فروش گوشی‌های‌هوشمند، سامسونگ از 24.1 میلیارد دلار درآمد 2.5 میلیارد دلار سود داشته است. سامسونگ در گزارش خود گفته است که فروش گوشی‌های‌هوشمند به موجب درخواست بالای بازار برای محصولات سری گلکسی A، افزایش داشته است. البته درآمد این کمپانی در مقایسه با سه ماهه‌ی پیش از آن به دلیل کاهش فروش تبلت‌های سامسونگ کاهش یافته است.

سامسونگ به این نکته اشاره کرده که برنامه‌ی خود را برای تمرکز روی گوشی‌های‌هوشمند میان رده تا پایین رده متمرکز خواهد کرد.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.