امروز:6 اردیبهشت 1403

همکاری ایران و چین و بهبود ارتباطات اینترنتی

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در سفر خود به کشور چین و نشستی با «لوو وی» رئیس سازمان فضای مجازی چین، خواستار گسترش روابط این دو کشور در حوضه اینترنت و فضای مجازی شد.با آریامونز همراه باشید…

 

در این گفت و گوها علاوه بر تاکید بر گسترش ارتباطات مجازی ،طرفین خواستار همکاری جامع و نزدیک در تمامی زمینه ها و مناسبات و به طور کلی گسترش روابط دو کشور شدند.

در این دیدارها طرفین به این موضوع که یک کشور خاص نفوذ و اعمال قدرت در فضای مجازی را بر عهده دارد اشاره کردند و همکاری و هماهنگی در این حوزه را با هدف جلوگیری از نفوذ بیشتر کشورهای قدرتمند و کاهش قدرت آن ها را خواستار شدند ،تا ایران و چین نیز بتوانند در تصمیم گیرهای این حوضه نقشی را ایفا کنند.

یکی دیگر از موضوعات مورد بحث در این دیدار توسعه اینترنت و نقش فضای مجازی در دولت الکترونیک و ضرورت استفاده از آن برای کشور ها و همچنین بهره گیری از تجربیات یکدیگر در این زمینه بود.همچنین طرفین به تکمیل شبکه ملی اطلاعات و تسهیل دسترسی شهروندان به یک شبکه ی امن نیز اشاره کردند.

پس از توافق جهت عملی کردن گزینه های مورد بحث و شروع کار تخصصی ،محمود واعظی از رئیس سازمان فضای مجازی کشور چین جهت نظارت بر روند عملیاتی توافقات و بازدید از شبکه های ایران دعوت کرد.

به نظر شما تاثیر این دیدارها در ارتباطات اینترنتی ایران چه میزان است؟

 

لیسانس نرم افزار کامپیوتر علاقمند به تمام زمینه های تکنولوژی و برنامه نویسی