امروز:9 فروردین 1403

با هک شدن سرویس LastPass، کاربران رمز عبورشان را تغییر دهند

سرویس Last Pass هک شد و کارشناسان این سرویس روز جمعه گذشته شاهد برخی فعالیت های مشکوک از سوی هکران شدند و این فعالیت ها را شناسایی و مسدود کردند .
تیم کاری این سرویس هنوز اطلاع دقیقی ندارد که آیا اطلاعات کاربران دزدیده شده و هکران به حساب های کاربری آنها راه یافته اند یا نه ؟ اما شواهد نشان می دهد که آدرس ایمیل کاربران این سرویس و ریماندرهای رمزهای عبور تضعیف شده است و برای این که به کاربرانش اطمینان بیشتری در استفاده از این سرویس دهند، تصمیم گرفتند که تدابیر امنیتی جدیدی را به کار بگیرند و ایمنی بیشتری را به داده های کاربران دهند .
با آریامونز همراه باشید ….

کارشناسان سرویس Last Pass به کاربران اعلام کرده اند که با یک دستگاه و یک آدرس آی پی وارد اکانت سرویس خود شوند و سپس با ایمیلی که برای آنها ارسال می شود ، اکانت خود را تایید و فعال سازی کنند .
با این تدابیر امنیتی کلیه کاربران باید رمزهای عبور خود را تغییردهند . خصوصا کاربرانی که رمزهای عبور ضعیفی دارند یا از این رمز عبور در سایر سایت ها نیز استفاده می کنند باید در حداقل زمان ممکن پسورد خود را تغییر دهند و یک پسورد قوی انتخاب کنند .
کاربرانی که با عوض کردن پسورد و به روزرسانی سرویس ، هنوز هم در مورد امنیت اطلاعات شان نگران هستند و تمایل دارند حفاظت بیشتری در مقابل اطلاعات شان داشته باشند می توانند از سیستم احراز هویت چند عاملی استفاده کنند .
آیا تا به حال با وب سایت های مدیریت پسورد کار کرده اید ؟ به نظر شما استفاده از این سرویس ها لازم است ؟
شاید ذخیره پسوردهای شما در این سرویس زیاد هم ایمن به نظر نرسد اما بسیاری از کاربران اعتقاد دارند که امنیت پسورد ، ارزش ریسک کردن را دارد .

من فرشته آقامیری هستم . کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات دارم . علاقه زیادی به تازه های موبایل و تکنولوژی دارم و در زمینه تولید محتوا کار می کنم ... امیدوارم مطالب خوبی را برایتان تهیه کنم