امروز:7 اردیبهشت 1403

کاربران دراپ باکس از مرز ۴۰۰ میلیون نفر گذشتند

طبق اعلام کمپانی دراپ باکس ،این کمپانی هم اکنون بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر ثبت نام شده دارد. این مقدار در ماه می ۲۰۱۴ حدودا ۳۰۰ میلیون کاربر بود.

البته دراپ‌باکس مشخص نکرد که چند نفر از ۴۰۰ میلیون حساب ثبت شده، فعال هستند. همچنین مشخص شده که دراپ باکس بیش از صد هزار مشتری تجاری دارد که برای استفاده از خدمات پریمیوم آن پول خرج می‌کنند.

syncbox_transparent

دراپ باکس یک سرویس میزبانی فایل است که در سال ۲۰۰۸ فعالیت خود را آغاز کرد و به کاربران امکاناتی از قبیل حافظه ابری، همگامسازی فایل‌ها، کلاد شخصی و نرم‌افزار کلاینت برای مدیریت فایل‌ها در فضای ابری را ارائه می‌دهد. این هفته، درو هیوستون – مدیر عامل دراپ‌باکس (درو هوستون) در مصاحبه‌ای اعلام کرد که جامعه کاربری انبوه این سرویس، فقط در ایالات متحده نیستند و دو سوم کاربران در آمریکا اقامت دارند. در بخشی دیگر از مصاحبه اضافه نمود که فقط دو سوم کاربران ما در ایالات متحده ساکن هستند، از ابتدا هم همین گونه بوده است. اغلب مردم از این سرویس به صورت رایگان استفاده می‌کنند و آنهایی که نیاز به فضای ذخیره‌سازی بیشتری دارند، می‌توانند با پرداخت مبلغی فضای بیشتری داشته باشند.

دیروز دراپ باکس از نسخه جدید اپلیکیشن اندروید خود رونمایی کرد که حالا از زبان طراحی متریال گوگل پیروی می‌کند و  تجربه‌ای سریع‌تر با قابلیت‌های بیشتر برای کاربران فراهم می‌آورد.

در حال حاضر این کمپانی 1200 نفر نیروی انسانی دارد که در بازار امروز رقبای این شرکت که از شرکت های باتجربه و بزرگ می باشند گرایش مردم را بیشتر به خود جلب نمودند ه همین امر پیشرفت این کمپانی را به مخاطره می اندازد .از جمله این پیشرفتها ، به روز رسانی نسخه اندروید این سیستم است اما با توجه به اینکه استفادهازتلفن های هوشمند در درجه اول مورد استفاده عموم است، شیوه اشتراک گذاری اطلاعات نیز دستخوش تغییراتی زیاد خواهد بود .

کارشناس علوم کامپیوتر تخصص در شبکه های کامپیوتری، امنیت شبکه، مسیریاب های شبکه و ...