امروز:30 فروردین 1403

چه کنیم تا هدفون ما بیشتر عمر کند؟!!

این روزها به دلیل استفاده مکرر از گوشی ها و تبلت هایی با صفحه های بزرگ 5 تا 7 اینچی نیاز به استفاده از هدفون ها بیشتر شده و با توجه به اینکه بلوتوث ها از قیمت بالاتری برخوردار هستند امکان استفاده از آنها برای تمام اقشار ممکن نیست.

آریامونز به شما راهکارهایی را پیشنهاد می کند تا عمر هدفون شما افزایش یابد و مدت بیشتری بتوانید از آن استفاده کنید.

index

سیم هدفون به دلیل اینکه فقط کار انتقال صوت را به عهده دارد از رشته های خیلی باریکی تولید شده چون هدفش انتقال سیگنال صوتی هست نه توان الکتریکی . سیگنال صوتی خیلی نیاز به سیم ضخیم نداره ولی سیم های برق وسایل الکترونیکی به دلیل انتقال ولتاژ و جریان از یه حدی باریک تر نیستند، چون اگه باریک باشن ذوب میشن.

یکی از دلایلی که هدفون ها به سرعت از رده خارج می شوند همین نازکی بیش از حد سیم هاست . حال برای اینکه بتوانیم عمر هدفون خود را افزایش دهیم فقط کافیست که به طور غیر اصولی و نامرتب آن را جمع نکنید. ( بسیاری از دوستان وقتی هدفونشان را از کیف یا جیبشان در می آورند اول باید تک تک گره های کور آن را باز کرده و سپس اقدام به مصرف نمایند!!) همین امر باعث می شود تا بعد از یک ماه سیم هدفون از داخل آسیب دیده و اینجوری میشه که از یه گوشی هدفون صدا میاد و از اون یکی نمیاد .و یا به کلی ارتباط هدفون با گوشی تلفن قطع میشه و دیگه قابل استفاده نیست.

حال روشی اصولی را به شما یاد می دهیم تا دیگر در اثر فشار و شکستگی سیم هدفون، آن را از دست ندهید و بتوانید مدت زمان بیشتری از آن استفاده کنید. برای این منظور انگشت سبابه و انگشت کوچک خود را به عنوان تکیه گاه ثابت نگه دارید و از انگشتان مابین این دو انگشت برای نگهداری گوشی های هدفون استفاده کنید. حال با دست دیگر سیم باقی مانده هدفون را به صورت ضربدری دور دو انگشت سبابه و کوچک بپیچید تا هم به راحتی سیم هدفون را جمع کرده و هم مانع خمیدگی و شکستگی در آن شوید. درست مانند شکل زیر :

wrap-twist-headphone2