امروز:30 فروردین 1403

نکاتی برای خرید کیف لپ تاپ

کیف لپ تاپ وسیله ای چند منظوره است که علاوه بر خود لپ تاپ می توانید لوازم جانبی مثل موس و شارژر  و …. را در آن قرار دهید و هنگام حمل و نقل لپ تاپ دیگر نگران ضربه های احتمالی وارد به لپ تاپ و آسیب های ناشی از آن نباشید.

اگر هنوز برای لپ تاپتان کیف نخریده اید و یا قصد خرید کیفی جدید و مناسب برای لپ تاپتان را دارید با آریامونز همراه شوید تا شما را با نکاتی که هنگام خرید کیف باید به آن توجه کنید را در اختیارتان بگذارد.

برای خرید کیف لپ تاپ به نکاتی از جمله نوع و اندازه ، جنس آن، وزن ، رنگ، قیمت و … توجه کرد.

وزن کیف لپ تاپ

وزن لپ تاپ ها معمولا بین ۲ تا ۲.۵ کیلوگرم است. حالا حساب کنید، وزن لپ تاپ + وزن شارژر + وزن کیف لپ تاپ روی هم ممکنه به ۵ یا ۶ کیلو برسه و کاربر ( مخصوصا خانم ها ) در مسافت های طولانی زود خسته میکنه و در دراز مدت ممکنه باعث گرفتگی عضلات و یا آسیب های دیگر می شود !

رنگ کیف لپ تاپ

تا جایی که امکان دارد کیف رنگ روشن نخرید! مخصوصا در شهرهایی مثل تهران که به دلیل وجود آلودگی زیاد خیلی زود کثیف خواهد شد و شما مجبورید دائم کیف خود را تمیز کنید. در ضمن باید به این نکته توجه کنید که شستشوی زیاد عمر ضربه گیر داخل کیف را کوتاه خواهد کرد و ایمنی لپ تاپ کمتر خواهد شد.از همه مهمتر اینکه کیف لپ تاپ را در ماشین لباسشوی نیندازید و یا خودتان اقدام به شست و شوی آن نکنید! بهتر است که کیف را به خشکشویی بسپرید تا با روش های اصولی اقدام به شست و شوی آن کند.

جنس کیف لپ تاپ

جنس کیف های لپ تاپ معمولا از برزنت، چرم ، چرم مصنوعی و یا جیر است.

برزنت :

برزنت پارچه ای بسیار ضخیم و زبر و خشن و بادوام است که با هر نوع آب و هوایی سازگاری دارد و در برابر شستشو هم مقاومت بالایی دارد. معمولا اکثر کیف های لپ تاپ در هر مدلی که باشد با این جنس بادوام تهیه می شود.

چرم  و چرم مصنوعی :

چرم معمولا از پوست حیوانات تهیه می شود. ( البته چرم گیاهی هم وجود دارد.) چرم طبیعی و اصل بسیار نرم و منعطفه و بوی خاصی دارد. کیف چرمی احتیاج به شستن ندارد و با دستمال مرطوب خیلی راحت تمیز می شود. البته برای تمیز و براق کردن کیف های چرمی واکس های مخصوصی در بازار موجود است. وزن کیف لپ تاپ چرمی نسبت به کیف لپ تاپ برزنتی و جیر ، بیشتر است و بالطبع از قیمت بالاتری نیز برخوردار است.

جیر :

جیر (  chamoisleather ) نوعی چرم بسیار نازک است که از پوست گوسفند، بز و یا گوزن تهیه می شود. جیر ظاهر بسیار زیبایی دارد. قیمت کیف های جیر بسته به طراحی و اندازه با هم فرق دارند اما در کل قیمت کیف لپ تاپ جیر مناسب است.

اندازه لپ تاپ

معمولا به طور استاندارد لپ تاپ ها در سه سایز 13 اینچ، 14 اینچ و 15 اینچ وجود دارند. ( هر اینچ برابر با 2/5 سانتی متر است.) کیف های لپ تاپ معمولا در سایزی استاندارد طراحی می شوند به طوری که همه مدل های در آن جا می گیرند اما پیشنهاد ما به شما این است که کیفی مناسب با ابعاد لپ تاپتان تهیه کنید تا زمانی که آن را در کیف قرار می دهید به طور ثابت در کیف بماند و دائما تکان نخورد.

ضربه گیر کیف لپ تاپ

تنها تفاوت کیف لپ تاپ با سایر کیف ها وجود ضربه گیر درون کیف است . نوع ، جنس و ضخامت ضربه گیر کیف لپ تاپ اهمیت زیادی دارد. ضربه گیرهای لپ تاپ به دو نوع کلی ضربه گیر معمولی و ضربه گیر کپسولی تقسیم می شوند:

laptop-bag-inside

ضربه گیر معمولی :

ضربه گیر معمولی کیف لپ تاپ از پارچه های ضخیم یا کاغذ فشرده با روکش پارچه ای ( معمولا برزنتی ) ساخته شده است و انعطاف کمتری دارد.

ضربه گیر کپسولی :

ضربه گیر کپسولی در کیف های لپ تاپ به صورت حباب های درشت هستند و طوری طراحی شده اند که هنگامی که ضربه ای به کیف لپ تاپ وارد می شود هوای داخل این حباب ها خالی می شود و به این شکل جلوی ضربه وارده را می گیرند. این حباب ها نسبتا سفت هستند و به راحت  دِفورمه نمی شوند. و بعد از رفع ضربه دوباره به حالت اولیه برمی گردند.

انواع کیف لپ تاپ

انواع کیف لپ تاپ می تواند کاور لپ تاپ، کیف لپ تاپ دستی ، کوله پشتی لپ تاپ ،کیف مسافرتی لپ تاپ و … باشد.

کاور لپ تاپ

کاور لپ تاپ شبیه کیسه ای است با جنس کشی که ضخامت آن به گونه ای است که در برابر ضربات احتمالی مقاوم است و مزایایی چون ضد خش بودن و جلوگیری از نفوذ گرد و عبار به لپ تاپ را داراست.

laptop-sleeves

کیف لپ تاپ دستی

کیف دستی لپ تاپ عمومی ترین و پرکاربردترین مدل است که به لحاظ قیمت بعد از کاور ارزون ترین نوع کیف لپ تاپ به حساب می آید. این مدل کیف در قسمت بالا دسته ای کوتاه و محکم دارد و همچنین بندی نسبتا بلند که برای استفاده ی رودوشی یا اریب مناسب است.

STM-Trust-For-Laptop-15-inch-Messenger-Bagd6cd05

کوله پشتی لپ تاپ

کسانی که معمولا به خاطر نوع کارشان مجبورند لپ تاپ را در مسیرهایی طولانی به همراه داشته باشند، از کوله لپ تاپ استفاده می کنند. چون کوله فشار و سنگینی وزن لپ تاپ را بین دو تا کتف و سرشانه ها تقسیم می کند و کاربر دچار درد و خستگی و آسیب های استخوانی نمی شود. همچنین در کوله لپ تاپ وسایل بیشتری می توان قرار داد.

Laptop-backpack

کیف  لپ تاپ مسافرتی

افرادی که دائم در حال رفت و آمدهای بین شهری یا در مسافرت های کاری هستند معمولا از کیف لپ تاپ مسافرتی استفاده می کنند. در قسمت بالای این کیف یک دستگیره کشویی و در قسمت پایین کیف دو چرخ کوچک برای حرکت آسان وجود دارد. این مدل کیف لپ تاپ بسیار شبیه چمدان های مسافرتی اما در ابعادی کوچکتر است. جنس آن معمولا از برزنت ، چرم یا چرم مصنوعی است و نسبت به سایر کیف های لپ تاپ بسیار جادارتر و به نسبت قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

images (5)

پس اگر هنگام خرید کیف لپ تاپ به این نکات توجه کنید می توانید یک کیف لپ تاپ کاملا مناسب شرایط و امکانات و بودجه خود تهیه کنید.