امروز:10 فروردین 1403

آموزش نصب ویندوز 10 بر روی مک بوک

بسیاری از افرادی که یک مک بوک دارند با این مشکل رو به رو هستند که چگونه ویندوز را بر روی لپ تاپ خود نصب کنند. به هر حال با وارد شدن ویندوز 10 به بازار حتما باید بسیاری علاقه مند به استفاده از این سیستم عامل باشند اما خب محدودیت جدی ای بر روی مک بوک ها ی اپل موجود است و به این سادگی شما نمی توانید ویندوز 10 را امتحان کنید. با آریامونز باشید تا روش نصب ویندوز 10 بر روی مک بوک را به شما آموزش دهیم.

خب برای نصب ویندوز 10 بر روی مک بوک باید اصول ابتدایی را رعایت کنید و کمی دقت داشته باشید. برای نصب ویندوز 10 بر روی مک بوک ما از بوت کمپ استفاده خواهیم کرد و با استفاده از این روش ویندوز 10 می تواند از حداکثر توان پردازشی استفاده کند. اما قبل از شروع باید بدانید که ویندوز 10 برای نصب حداقل به سیستم ها زیر نیاز دارد:

رم 2 گیگابابت یا بیشتر

فضای خالی 30 گیگابایت

در کنار این موارد ابتدایی باید یک فلش مموری 16 گیگابایتی نیز داشته باشی

بعد از تمام این مقدمات به سراغ نصب ویندوز 10 بر روی مک بوک با استفاده از بوت کمپ می رویم.

نصب ویندزو 10 با بوت کمپ بر روی مک بوک

برای شروع نصب ابتدا از سیستم خود بک اپ بگیرید.

بعد از بک آپ گیری اینک زمان شروع کار های نصب ویندوز 10 می رسد. ابتدا ویندوز 10 را از سایت های مختلف دانلود کنید.

سپس نرم‌افزار Boot Camp Assistant را از پوشه‌ی Utilities در فهرست Application بازکنید. بعد از اجرای این برنامه از شما خواسته می شود که از مک بوک خود بک آپ بگیرید. که این کار رو قبلا انجام داده اید.

بعد از آن بر روی Continue کلیک کنید.

در صفحه ی بعد تمام گزینه ها را فعال کنید. و بر روی Continue کلیک کنید.

در مرحله ی بعد فایل iso ویندوز 10 را انتخاب کنید و مقصد خود را فلش مموری انتخاب کنید. سپس بر روی Continue کلیک کنید.

اینک بوت کمپ شروع به ساخت یک درایو بوت بر روی فلش شما می کند. صبر کنید تا کار بوت کمپ تمام شود.( این پروسه بین نیم تا یک ساعت طول خواهد کشید.)

Post-1438251041-BootCamp1Nikoo

بعد از آن که کار به پایان رسید برنامه بوت کمپ از شما می خواهد که مقدار حافظه ای که به ویندوز اختصاص داده شود چقدر باشد و شما بنا به استفاده مقداری را تنظیم می کنید. این حافظه ی به معنای کل حافظه ی در دسترس ویندوز خواهد بود. حداقل فضا برای نصب ویندوز 10، 20 گیگابایت می باشد و برای اینکه در آینده چند برنامه پایه بر روی آن نصب کنید بهتر است حداقل 30 گیگابایت را انتخاب کنید. در صورتی که بخواهید بازی و برنامه های بیشتر را بر روی ویندوز 10 نصب کنید این مقدار را افزایش دهید.

بعد از انتخاب مقدار حجم بر روی install کلیک کنید.

Post-1438251060-BootCamp2Nikoo

بعد از زدن دکمه ی نصب مک بوک شما ریستارت خواهد شد و نصب ویندوز شروع خواهد شد و در طی این فرایند چندین مرتبه مک بوک ریستارت می شود. همچنین در زمان نصب از شما محل نصب ویندوز پرسیده می شود که شما می توانید درایوی را که بر روی آن بوت کمپ نوشته شده است را انتخاب کنید. پس از آن با فرمت NTFS آن را فرمت کنید و ادامه دهید.

بعد از تکمیل فرآنید ویندوز 10 بر روی مک بوک شما نصب شده است و به راحتی می توانید از آن استفاده کنید.

ورود به ویندوز 10 بر روی مک بوک

برای ورود به ویندوز 10 می توانید بعد از روشن کردن مک بوک دکمه ی Option را چند ثانیه نگه‌دارید تا Boot Manager ظاهر شود. روی پارتیشن سیستم‌عامل دلخواهتان کلیک کنید.

پاک کردن ویندوز 10 از روی مک بوک

شما می توانید به راحتی ویندوز 10 را از مک بوک خود پاک کنید. برای این کار به راحتی Boot Camp را باز کرده و بر روی Remove Windows 7 Or Later کلیک کنید. و در مراحل بعد بر روی restore کلیک کنید.

Post-1438251075-BootCamp3Nikoo