امروز:5 اردیبهشت 1403

معرفی و آموزش 5 برنامه ی آیفون 6 اس با تکنولوژی 3D touch

یکی از ویژگی های جدید آیفون 6 اس و ایفون 6 اس پلاس که دیشب معرفی شد وجود فناوری فورس تاچ است. اپل این فناوری را 3D touch نامید. به هر حال این فناوری در ابتدا بر روی اپل واچ خود را نشان داد و اینک خود را به آیفون های نسل جدید رسانده است. این ویژگی جالب بین میزان لمس دست شما تمایز قائل است به این صورت که اگر شما با فشار کم گوشی را لمس کنید گوشی یک فرمان را اجرا می کند. اگر با فشار متوسط این کار را انجام دهید گوشی می تواند فرمان دیگری را اجرا کند و در صورتی که با فشار زیاد این کار را انجام دهید فرمان دیگری اجرا می شود. این یک ویژگی کاربردی برای شخصی سازی بیشتر است. اما برنامه هایی  که این امکان را به شما می دهند تا به خوبی از این ویژگی استفاده کنید کدام اند. با آریامونز همراه باشید..
اپل برای استفاده از این تکنولوژی یگ لایه ی اضافی زیر نمایشگر قرار داده است که همانطور که در شکل دیده می شود بین لمس های مختلف تمایز قائل می شود.

برنامه ی email در آیفون 6 اس

با فشار کم بر روی ایمیل مورد نظر ایمیل به صورت پاپ آپ باز شده و شما می توانید بدون خارج شدن از صفحه ی نظر ایمیل را بخوانید. در صورتی که بخواهید ایمیل کاملا باز شود با فشار بیشتر این اتفاق می افتد.
Gallery (3)

باز کردن نقشه در آیفون 6 اس با 3D Touch

شما در پیامی موقعیتی دریافت می کند. در صورتی که بخواهد نقشه به صورت پاپ آپ مکان را نشان دهد به راحتی با یک فشار کوچک می توانید این قضیه را عملی کنید اما اگر بخواهید در برنامه ی مپز به صورت کامل باز شود با فشار بیشتر این اتفاق خواهد افتاد.
Gallery (1)

دوربین آیفون 6 اس و فناوری 3D Touch

در دوربین آیفون 6 اس شما می توانید تصاویر گذشته را به راحتی ببنید. زمانی که شما در حال عکس برداری هستید می توانید  تصویر کوچک عکس ها گذشته به فشار کم لمس کنید تا لیست اخرین عکس ها در زیر بخش عکس برداری دیده شود. برای این که تصویر را باز کرده و به صورت کامل آن را ببنید با فشار بیشتر بر روی عکس مورد نظر این اتفاق خواهد افتاد.
Gallery

Notes, keyboard, multitasking و 3D touch

شما در برنامه های مختلف می توانید از این قابلیت استفاده کنید برای مثال می توانید ایده های ذهنی خود را از اشیا بکشید و یا برای این که یک نوشته را ادیت کنید با فشار کم بر روی نوشته کلید کنید و یا برای مولتی تسکین در منوی اصلی در قسمت سمت چپ گوشی فشار وارد کنید.

Gallery (4)