امروز:10 فروردین 1403

چگونه فروشگاه Remix Coffee Co فروش خود را 85 درصد افزایش داد؟ ( داستان جذاب موفقیت )

سلام دوستان. این اولین پستی است که توسط من در سایت وزین آریامونز قرار داده میشه تا بتونیم در کنار هم تجربیات کسب و کار آنلاین رو مرور کنیم.

از زمانی که شروع به نوشتن این مطلب کردم، و اصل مطلب رو فهمیدم و قصد کردم اون، رو به شما منتقل کنم دو تا حس جالب برام پیش اومد.

اولی اینکه چقدر راحت میشه از دیگران درس گرفت و با سر مشق قرار دادن کارهایی که افراد موفق کرده اند، ما هم به موفقیت برسیم.

remix-how-they-did-it

حس دوم در مورد تفاوت ما ایرانی ها و خارجی ها توی توسعه ی کسب و کارمون هست. بذارید اول داستان رو بخونیم شاید شما هم به این حس پی ببرید!

داستان در مورد فروشگاه بسیار کوچکی بود که به فروش قهوه مشغول بود. یک خانم جوان هم متصدی این فروشگاه به نام Remix Coffee Co بود اما فروش چندان جالبی را تجربه نکرده بود. او تصمیم گرفت به دنبال راهی باشد که هر مشتری که به فروشگاهش سر میزند، برای بار دوم و بار سوم و… باز هم به او سر بزند و از قهوه های گرم و تلخ او بهره مند شود. اما راهی به نظرش نمی رسید. تا اینکه، تصمیم گرفت، با یک مشاور بازاریابی صحبت کند.

این مشاور که ظاهرا به مباحث روز بازاریابی کاملا آگاه بود، به وی یک پیشنهاد عجیب و غریب اما ساده داد، و از وی خواست که موبایل مارکتینگ را وارد پروسه ی فروش خود کند و با طراحی اپلیکیشن فروشگاهی، دنیای فروشش را تکان بدهد.

جالب اینجاست که این خانم، نسبت به طراحی اپلیکیشن فروشگاهی سریعا اقدام کرد و بعد از مدتی متوجه تغییراتی شد که او را بسیار خوشحال کرد. این تغییرات شامل موارد زیر است:

افزایش 85 درصدی فروش

مراجعه ی مکرر 10 درصد از مشتریان

تجربه ی استفاده از کوپن های تخفیفی توسط 80 درصد از مشتریان

 

اما یک اپلیکیشن فروشگاهی چه ویژگی هایی داشت، که مشتریان را چنان به خود جذب کرد؟

در این اپلیکیشن امکاناتی نظیر، ارسال نوتیفی رایگان، ارائه ی کوپن های تخفیفی و اطلاع رسانی های به موقع، موجب شد که مشتری ها بیش از سایر روش های عادی درگیر موضوع شوند و نسبت به این فروشگاه احساس مثبت تری پیدا کنند. این بود که این خانم نسبتا جوان فروشگاهش را به طور معجزه اسایی رشد داد.

اما حس دومی که من با آن به یک واقعیت پی بردم این بود که فروشنده های ایرانی، ابتدا شروع به کار کرده و سخت کار می کنند و سخت کار می کنند و وقتی فروشگاهشان به یک جایگاه مناسب رسید اقدام به توسعه ی آن می کنند اما در خلال داستان های موفقیت که در خارج از ایران رخ می دهد به این نتیجه رسیده ام که آن ها وقتی در بد ترین شرایط هستند از ابزارهای کمکی استفاده کرده تا فروشگاهشان را سریعتر از حالت عادی رشد دهند.

آیا شما نمی خواهید با وارد شدن به عرصه ی فروش موبایلی و بازاریابی موبایلی و با هزینه ای بسیار ناچیز، نسبت به طراحی و ساخت اپلیکیشن فروشگاهی تان اقدام کنید و کسب و کار راحت و عالی تان را راه اندازی کنید؟

من اینجا هستم تا به سوالات شما پاسخ دهم.