امروز:9 فروردین 1403

مدت زمان انتظار برای به روز رسانی رایگان ویندوز 10

به گزارش رسمی پایگاه های خبری مایکروسافت ،استفاده از ویندوز 10 و به روز رسانی نسخه های قبلی به این نسخه بصورت رایگان نیز عرضه می گردد اما برای این به روز رسانی شما باید حتی تا چند هفته منتظر بمانید . در همین گزارش آمده است که پس از به روز رسانی رایگان ویندوز خود به نسخه ویندوز 10 شما محدودیت هایی در استفاده از آن دارید از جمله عدم امکان استفاده از Windows Hello که روشی جدید و بیومتریک است که می تواند از اطلاعات شما حفاظت کند.

hello

طبق اطلاعات کاربرانی که قصد به روز رسانی نسخه ویندوز خود را داشته اند و آنرا رزرو کردند ، شرکت مایکروسافت با ارسال ایمیل این خبر را به آنها اطلاع رسانی کرده است . طبق گزارش ردموندی ها تغییراتی در سیاست های جدید مایکروسافت به وجود آمده که بتوانند بزرگترین ارتقاء نرم افزاری خود را داشته باشند بدین صورت که حتی کاربرانی که از نسخه های غیرقانونی استفاده می کنند نیز از این به روز رسانی بهره مند گردند که این موضوع محدودیت هایی از جمله زمان و عدم استفاده از برخی قابلیت های این نسخه را برای کاربران به همراه دارد .

34428_large_Windows_10_Free_Upgrade_FP_Wide-310x165

روش دیگری برای این ارتقاء وجود دارد که بصورت دستی انجام شده و مشمول زمان نخواهد شد .بدین منظور شما یکی از نسخه های ویندوز 10 را که در قالب فایل ISO می باشند از سرورهای مایکروسافت دریافت نموده و بصورت دستی ویندوز خود را نصب نمایید .شرکت مایکروسافت برای این دسته از کاربران امکانی که آنرا Media Creation Tool می نامند در نظر گرفته که بر این اساس سرویس اینترنت کاربر در هنگام دانلود فایل ISO مورد ارزیابی قرار می دهد تا بیشترین بازدهی را داشته باشد .

 

کارشناس علوم کامپیوتر تخصص در شبکه های کامپیوتری، امنیت شبکه، مسیریاب های شبکه و ...