امروز:6 اردیبهشت 1403

تکنولوژِی جدید مایکروسافت برای افزایش 3 برابری طول عمر باتری گجت‌های پوشیدنی

مایکروسافت در حال کار بر روی پروژه WearDrive‌، برای افزایش طول عمر باتری ابزارهای پوشیدنی می‌باشد که بر اساس آن عملیات‌هایی که انرژی زیادی مصرف می‌کنند به جای ابزار پوشیدنی در گوشی هوشمند انجام می‌شوند و از طریق وای فای یا بلوتوث نتایج به ابزار پوشیدنی ارسال می‌شود و البته محققان این سیستم را بر روی یک گوشی‌هوشمند اندرویدی آزمایش کرده‌اند و نتایج نشان داده که این سیستم بر روی مصرف باتری گوشی هوشمند تاثیر قابل توجهی ندارد و این در حالی است که در مصرف باتری گجت پوشیدنی تا 3 برابر صرفه جویی می‌شود و همچنین این سیستم باعث می‌شود تا سرعت اجرای برنامه‌ها در گجت پوشیدنی تا 8 برابر افزایش پیدا کند.

این پروژه با استفاده از سیستمی مبتنی بر RAM است که برای افزایش عمر باتری یک گجت از روش جدیدی استفاده می‌کند. در این روش بر خلاف سایر تکنولوژی‌ها نیازی به استفاده از یک باتری جدیدتر ندارد و تنها پردازش اطلاعات در یک مکان دیگر اتفاق می‎‌افتد تا در مصرف باتری صرفه‌جویی شود.

طراحی این سییستم به گونه‌ای است که اگر گوشی هوشمند در دسترس نباشد، برای پردازش اطلاعات از خود گجت پوشیدنی تغذیه می‌شود و قرار نیست پردازش‌های گجت از کار بیافتد.

رانویر چاندرا- از محققان اصلی در بخش تحقیقاتی مایکروسافت در این باره گفته است:

اغلب باتری‌های مورد استفاده در گجت‌های هوشمند بر اساس روش‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی طراحی شده‌اند؛ در حالی که WearDrive‌ با برداشتن بار پردازش عملیات‌های سنگین از دوش ابزار پوشیدنی و سپردن آن به گوشی‌هوشمند در واقع از یک روش کاملاً متفاوت استفاده می‌کند.

 

انیرود بادام  یکی دیگر از محققان مایکروسافت معتقد است:

برخلاف گوشی‌های هوشمند، ابزارهای پوشیدنی مجهز به باتری‌های سنگین نیستند و این امر به دلیل ویژگی‌های طراحی این ابزارهاست؛ چرا که  ابزارهای پوشیدنی هر چه سبک‌تر باشند ایده آل‌تر هستند.

پیش از این Microsoft Band‌  به دلیل طول عمر باتری ۲ روزه خود تحسین شده بود؛ هرچند تیم توسعه‌دهنده این محصول در مایکروسافت، برنامه‌ای برای مجهز کردن نسل فعلی مایکروسافت بند به WearDrive‌ ندارد.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.