امروز:10 فروردین 1403

با داشتن ویندوز 10 رمز عبور شبکه WiFi خود را به اشتراک می گذارید

ویندوز 10 که محصول جدید مایکروسافت است و علاقه مندان به ویندوز انتظار زیادی برای آن کشیده اند ، مشکلاتی دارد . با آریامونز همراه باشید تا یکی از مشکلات مهم این سیستم عامل جدید را بررسی کنیم

ویندوز 10 به تازگی منتشر شده است و همانند نسخه های پیشین ایراداتی در مرحله اولیه عرضه خواهد داشت . یکی از اشکالات این سیستم عامل اشتراک گذاری رمز عبور وای فای شما می باشد . این سیستم عامل به صورت پیش فرض رمز وای فای شما را لو می دهد .

ویژگی ای به نام WiFi Sense در این ویندوز وجود دارد که کامپیوتر شما را به شبکه وای فای دوستان تان متصل می کنند . البته باید دوستان تان با شما اشتراک داشته باشند تا بتوانید از وای فای آنها استفاده کنید و افراد سودجو از این قابلیت استفاده می کنند . وقتی قابلیت وای فای سنز ویندوز فعال است همه کسانی که در لیست دوستان اسکایپ ، Outlook ، هات میل و فیس بوک شما هستند اگر  در محدوده ی وای فای تان قرار گیرند می توانند به شبکه شما وصل شوند واز اینترنت تان استفاده کنند.

برایان کربز ، محقق امنیت شبکه اینترنت این ویژگی را خطرناک می داند و معتقد است فاجعه ی بزرگی در مایکروسافت ایجاد شده است . البته دوستان تان رمز عبور وای فای را به دست نمی آورند و نسخه رمز داری در اختیار آنها قرار می گیرد و نمی توانند رمز را به کسان دیگری دهند .

ویژگی وای فای سنز تمام شبکه های بی سیم که به آنها وصل شده اید را به اشتراک می گذارد .

البته می توانید برای درامان ماندن از خطر این ویژگی آن را غیرفعال کنید . برای این منظور به بخش تنظیمات بروید و سپس قسمت WiFi را انتخاب کنید و روی Manage WiFi Setting کلیک کنید و تمام ویزگی های ان را غیر فعال کنید .

10wifi_1600x1200

کار به همین سادگی هم نیست زیرا اگر دوستان شما ویندوز 10 داشته باشند و به شبکه وای فای شما وصل شوند می توانند رمز عبورتان را به اشتراک بگذارند . برای حل این مشکل باید رمز عبورتان را تغییر دهید .

برای این که مشکل دوباره رخ ندهد وقتی دوستان تان به شبکه بی سیم شما وصل می شوند نام روترتان را تغییر دهید و در اخر اسم “.” بگذارید . با این کار دوستان تان به شبکه اینترنت شما وصل می شوند اما این امکان وجود ندارد که از طریق WiFi Sense رمز عبورتان را به اشتراک گذارند .

من فرشته آقامیری هستم . کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات دارم . علاقه زیادی به تازه های موبایل و تکنولوژی دارم و در زمینه تولید محتوا کار می کنم ... امیدوارم مطالب خوبی را برایتان تهیه کنم