امروز:10 فروردین 1403

آشنایی با مزیت های سایانوژن

 

سایانوژن مود مدت زیادی است که جزو محبوب‌ترین و برترین رام‌های سفارشی (custom) اندروید است. اگر تا‌کنون تجربه استفاده از کاربردی‌ترین رام جهان را نداشته‌اید, فرصت خوبی است تا با مزیت های سایانوژن نسبت به ما بقی رام های موجود آشنا شوید.

۱. همیشه بروز باشید

شرکای سخت افزاری سایانوژن مود معمولا مدت زمان محدودی از گوشی‌هایشان پشتیبانی می‌کنند و حتی برای بروزرسانی‌های به موقع این دستگاه‌ها با مشکل مواجه می‌شوند. اگر سرعت پایین این شرکت‌ها‌ رضایت شما را جلب نکرده، پس تنها چیزی که به دنبال آن هستید یک رام سفارشی مناسب است. به عنوان مثال سایانوژن مود برای گوشی‌هایی همچون گلکسی S2 سامسونگ با اندروید 4.1 آماده دانلود است، در حالی که سامسونگ در حال حاضر برنامه‌ای برای آپدیت دستگاه‌هایی با اندروید 4.1 ندارد. متاسفانه کاربران دستگاه‌هایی که اندروید 2.X دارند و هنوز موفق به دانلود این اپلیکیشن نشده‌اند امکان دسترسی به برخی ویژگی‌های جدید همچون Google Now,Project butter و ارتقای عملکردهای دوربین یا اپلیکیشن‌هایی که برای اجرا، نیاز به نسخه‌ی‌ بالاتری از اندروید دارند، را ندارند.

Android-developer-trends-710x312

سایانوژن مود مدام به روز رسانی و پشتیبانی می‌شود. اگر در جستجوی یک رام AOSP-based برای اجرا شدن در گوشی قدیمی خود هستید، سایانوژن مود جای خوبی برای شروع است.

۲. تسریع عملکرد اندروید

حتی اگر از گوشی جدید خود راضی هستید, سایانوژن مود می‌تواند سرعت تلفن هوشمند شما را با حذف بعضی از ویژگی‌های بلااستفاده و پیش فرض (default) اپلیکیشن‌ها افزایش دهد. اگر میان نرم‌افزار‌های مزاحم و دست و پاگیر به دام افتاده‌اید و روت کردن‌های متناوب هم کمکی به شما نکرده, سایانوژن مود به راحتی می‌تواند این مشکل را حل کند. سایانوژن مود غیر از تسریع عملکردهای گوشی, ویژگی‌هایی برای ارتقای مزیت‌های آنها و افزایش عمر مفید باتری دارد، همچنین می‌تواند تنظیمات اتوماتیک دستگاه را بهبود بخشد و در برخی از دستگاه‌های مجهز به سایانوژن مود از تنظیمات صفحه نمایش نیز پشتیبانی می‌کند.

۳. ویژگی‌های منحصر به فرد

هر رام اندرویدی می‌تواند ویژگی‌های نام برده را داشته باشد ولی چه چیزی سایانوژن مود را از همتاهای خود متمایز کرده و آن را به یک رام منحصر به فرد تبدیل می‌کند؟ تیم توسعه دهنده سایانوژن مود مدام در حال آزمایش و اجرای ایده‌های نرم افزاری جدید برای پیشرفت و بهبود پیش فرض اندروید است، همچنین ضمن برطرف کردن مشکلات جزیی اندروید برای ایجاد نسخه‌ای بهتر از آن تلاش می‌کند.

یکی از خصوصیات سایانوژن مود, قابلیت تغییر بخش‌هایی برای ارتقای کارایی رام است بعلاوه دارای گزینه‌های کافی برای کاربردی‌تر شدن و تبدیل اندروید به شکل دلخواه شما‌ است‌. برای طرفداران موسیقی، فایل Dsp Manager موجود در این رام کنترل کافی روی صدا را به ارمغان آورده است.

از دیگر ویژگی‌های این رام می‌توان به تغییر ظاهر میان‌برها اشاره کرد کاربر می‌تواند Quick Setting menu را بگونه‌ای که دوست دارد طراحی کند. میان‌برها می‌توانند جابه‌جا و پاک شوند یا به طور کلی جایگزین عملکردهای دیگر شوند.

تیم سایانوژن با توسعه و ارتقای پیش فرض (default) اپلیکیشن دوربین، به کاربران امکان استفاده از فرمان صدا در دوربین را می‌دهد, بطور معمول این عملکرد به صورت دستی و مرحله‌ای به هنگام عکس گرفتن با تغییر تنظیمات و روشن کردن تایمر انجام می‌شود.

ویژگی‌های کاربردی زیادی در این رام وجود دارد، مانند: امکان پاسخ سریع به پیامک‌ها از نوار اعلانات، صفحه قفل قابل تغییر، لیست سیاه از تماس‌ها.

سایانوژن مود برای ارتقای سیستم عامل، SELinux را اجرا می‌کند که تاثیر زیادی در حفظ و ایجاد امنیت دارد.

۴. ظاهری زیبا و منحصر بفرد

اگر برنامه‌های معمولی اندروید پاسخگوی نیاز شما برای داشتن ظاهر دلخواه تلفن همراهتان نیست سیانوژن مود یک انتخاب کننده قالب ایجاد کرده که برای کاربران امکان دانلود و نصب فایل‌های قالب را فراهم می‌کند. همچنین کاربران می‌توانند این فایل را به طور مستقیم از گوگل پلی (Google play store) دانلود کنند. طیف وسیعی از قالب‌ها در دسترس است که از رنگ‌های ساده تا طراحی‌های منحصر بفرد متغیر هستند و اکثر آن‌ها با ظاهر گوشی هم‌خوانی داشته و به راحتی نصب می‌شوند. با استفاده از این رام هنگام نصب قالب نیازی به روت کردن یا ریبوت کردن نیست. با انتخاب این رام هرگز از ظاهر گوشی خود خسته نخواهید شد.

۵. ایجاد امنیت با بروزرسانی‌های پرسرعت

اما آخرین نکته‌، سایانوژن مود سابقه خوبی در برطرف کردن مشکلات نرم‌افزاری و امنیتی گوشی‌ها دارد و تیم متخصص آن اغلب سریع‌تر از شرکای سخت افزاری‌ عمل می‌کنند.

سایانوژن هر شب بسته‌های برروز رسانی کلی و سازگار با نوع دستگاه را اجرا کرده و همه‌ی اپلیکیشن‌هایی را که نیاز به اجرا شدن روان‌تری دارند، بهینه‌سازی می‌کند.

و در آخر اینکه…

با ملاحظه همه‌ی نکات ذکر شده و مرور کاربردهای سایانوژن مود در طول چند سال اخیر متوجه می‌شویم که این تیم با بکارگیری آخرین دستاوردهای خود, از نظر تجاری نیز بسیار موفق بوده است‌, خوشبختانه هم‌اکنون این محصول به صورت رایگان در دسترس است.

اگر می‌خواهید سایانوژن مود را امتحان کنید راه‌های مختلفی به منظور نصب این برنامه در گوگل وجود دارد.

البته رام‌های زیادی وجود دارند که هر کدام خصوصیات و مزیت‌های خاصی دارند، اما این رام سفارشی به طور کلی یک رام بی‌نظیر و عالی با گزینه‌های کافی برای پیشرفت روز به روز عملکردهای تلفن به ویژه برای آن دسته از کاربرانی است که دوست دارند تمام قسمت‌های گوشی هوشمندشان از تنظیمات مناسبی برخوردار باشند.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.