امروز:9 فروردین 1403

تبدیل گفتار به نوشتار زبان فارسی: با Google Now فارسی حرف بزنیم؟

دستیارهای صوتی بعد از اینکه سیری از طرف اپل معرفی شد، دیگر یکی از جنبه های مهم و کارآمد تلفن های هوشمند شده اند به طوری که این روزها رقابت های بین دستیارهای صوتی به ویژه سیری و کورتانا یکی از خبرهای سایت های تکنولوژی هستند، اما شاید این وسط حق اندرویدی ها پایمال میشود چرا که دستیار صوتی گوگل ناو که زیاد هم دستیار صوتی نیست عملکرد خوبی دارد و روز به روز در حال پیشرفت و تکامل هست، و حالا شرکت گوگل پس از مدت ها قسمت صحبت فارسی “Google Now” را برای فارسی زبانان فعال کرد.از این به بعد می توانید با تنظیم گوشی خود، به راحتی با گوگل بصورت فارسی صحبت نمایید.

google-now-farsi-2

برای فعالسازی فارسی، نیاز به هیچ بروزرسانی نیست و فقط کافیست وارد تنظیمات Google Now شوید و در قسمت Voice گزینه Language  را انتخاب کنید.

سپس به دنبال زبان فارسی که بصورت فارسی هم نوشته شده بگردید و آن گزینه را انتخاب نمایید.حالا به صفحه اصلی Google Now بروید و با فشردن دکمه میکروفون، شروع به صحبت کردن با گوگل کنید و گوگل هم برای شما شروع به تایپ گفته های شما می کند.

google-now-farsi-1

و این که می توانید در قسمت صندوق پیام خود نیز این قابلیت را فعال نمایید و در آنجا هم با گفتن حرف های خود، گوگل را وادار به تایپ مطالب شما کند.

البته همانطور که گفته شد این قابلیت تنها می تواند به تایپ و جستجوی متن فارسی گفته شده بپردازد و از دستورات فارسی پشتیبانی نمی کند. اما ما در آریامونز امیدواریم که به زودی این اضافه شدن این قابلیت را هم به گوگل ناو شاهد باشیم.

 

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.