امروز:9 فروردین 1403

Google Keep یا Evernote، کدامیک بهتر است؟

یکی از فواید تلفن های همراه این است که شما دیگر نیاز ندارید که لیست های متعددی را در جیبتان نگه دارید و یا یک دفترچه همیشه همراهتان داشته باشید. اپلیکیشن های زیادی برای یادداشت برداری و ثبت کارهای روزانه وجود دارند که امکانات بسیار زیادی را در اختیار شما می گذارند. در این بین دو اپلیکیشن google keep و Evernote از محبوبیت خاصی برخوردار هستند و امکانات مفیدی را دارا هستند که بسیاری از نیازهای شما را برطرف می کنند. در این پست می خواهیم به بررسی قابلیت های این دو اپ و مقایسه آن ها بپردازیم، با آریامونز همراه باشید.

– Evenote

Google Keep یا Evernote؟ کدامیک؟

 

Evernote یکی از آن برنامه‌های قدیمی و مفیدی است که کاربران زیادی را به سمت خود کشانده است. قابلیت های زیاد Evernote باعث محبوبیت آن در میان کاربران شده است. اگرچه قابلیت خارق‌العاده‌ای نیست، اما با بهره‌گیری از این ابزار می‌توانید یادداشت‌های خود را میان تمامی دستگاه‌هایی که از آن‌ها استفاده می‌کنید Sync کنید و به اشتراک بگذارید. تمام محتوایی که وارد برنامه می‌کنید در یک فضای ابری ذخیره می‌شود، بنابراین هرکجا که باشید با دسترسی به وب می‌توانید یادداشت‌هایتان را مشاهده کنید. شاید یک‌زمان نخواستید از کیبورد استفاده کرده و تایپ کنید و یا خواستید دیاگرام و یا کروکی‌ای را ترسیم کنید،Evernote امکان رسم شکل و نوشتن با دست را هم برای شما پیشبینی کرده است.
اگرچه یادداشت‌برداری به‌منظور کنترل بر امور زندگی است، اما ممکن است به‌جایی برسیم که حجم وسیع یادداشت‌ها خود باعث سردرگمی شوند. Evernote با ارائه نوت بوک ها و تگ‌ها، سازمان‌دهی یادداشت‌ها را راحت می‌کند. با استفاده از این موارد به‌راحتی می‌توانید یادداشت موردنظرتان را پیدا کنید. اگر از آن دسته افرادی هستید که مدام با شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی سروکار دارند، این برنامه در این زمینه هم می‌تواند کمک‌رسان باشد. Tweet های خود را در آن ذخیره کنید و یا یادداشت‌های خود را از طریق ایمیل ارسال کنید. Evernote با Evernote Business همکاری می‌کند. اگرچه امکان همگام شدن با تمامی دستگاه‌ها برای دسترسی به یادداشت‌ها وجود دارد، اما این امکان نیازمند اینترنت است. فقط در نسخه پولی برنامه می‌توانید یادداشت‌ها را برای دسترسی آفلاین بردارید. می‌توانید به‌منظور حفظ امنیت اطلاعاتتان برای برنامه PIN تعریف کنید. و یا می‌توانید با به اشتراک گذاری به دیگران امکان ویرایش یادداشت‌های خود را بدهید. این برنامه رایگان است اما برای دریافت برخی ویژگی‌های آن باید نسخه پولی را دریافت کنید.

 

 

– Google Keep

Google Keep یا Evernote؟ کدامیک؟

 

همانند Evernote، اپ google keep هم تمامی یادداشت‌های شما را بر روی تمامی دستگاه‌ها همگام‌سازی می‌کند. بنابراین مهم نیست کجایید و از چه دستگاهی استفاده می‌کنید، هر زمان که بخواهید به یادداشت‌هایتان دسترسی خواهید داشت. google keep به شما این امکان را می دهد که تصویر وارد کنید، فهرست تهیه کنید، یادداشت بنویسید و یا کارهایی را که باید انجام دهید یادآوری کنید.
ازآنجایی‌که این برنامه محصول گوگل است، همانند باقی محصولات این شرکت برای شروع به کار باید از حساب کاربری خود استفاده کنید؛ نیاز به انجام کار اضافه دیگری نیست. واردشده و شروع کنید.
خیلی از مواقع امکان استفاده از دست، برای ثبت یادداشت وجود ندارد، مثلاً در حال قدم زدن هستید و می‌خواهید مطلبی را ذخیره کنید. برای این منظور گوگل کیپ به شما این امکان را می‌دهد که مطالب خود را بیان کنید و برنامه آن‌ها را بعداً برای شما نقل‌قول خواهد کرد. حالا بدون دخالت دست به سریع‌ترین شیوه ممکن یادداشت برمی‌دارید.
در فضای گوگل کیپ هر یادداشت رنگ مختص به خود را دارد. این طراحی ساماندهی بیشتری به یادداشت‌های شما می‌دهد. به‌جای گشتن به دنبال نوب بوک ها و یا تگ‌ها؛ فقط رنگ‌ها را دنبال کنید.

حال که ویژگی های اصلی این دو برنامه را شناختید می توانید هر دوی این برنامه ها را برای مدت کمی امتحان کنید، شاید با رابط کاربری یکی بیشتر ارتباط برقرار کردید، اما چیزی که واضح است استفاده از یکی از این برنامه ها می تواند تمام نیازهای شما را برطرف کند و این که کدام بهتر است بر عهده خود شماست

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.