امروز:6 اردیبهشت 1403

آیفون های سری 6، موفق ترین اپلی ها در جذب کاربران اندروید بوده اند

پیش از این در مطلب گزارش مالی اپل در آخرین فصل ۲۰۱۴ در مورد فروش فوق العاده و سود بی سابقه اپل در سه ماهه آخر سال 2014 صحبت کردیم اما حال در این مطلب قصد داریم کمی وارد جزئیات شویم و در مورد بیشترین جذب کاربران اندرویدی به سمت ios به لطف غول های جدید اپل یعنی آیفون های 6 و 6پلاس صحبت کنیم. با آریامونز همراه باشید.

آیفون های غول پیکر 6 و 6پلاس اپل با صفحه نمایش های 4.7 اینچی و 5.5 اینچی خود توانستند بیشتر از هر محصول دیگری از خانواده آیفون های اپل دل کاربران اندروید را به دست آورند. این ها حرف هایی هستند که تیم کوک در کنفرانس مالی اپل گفته و آریامونز به خودی خود حرفی نمیزند.

همانطور که در مطلب  گزارش مالی اپل در آخرین فصل ۲۰۱۴  گفتیم دو عضو جدید خانواده آیفون توانستند میزان فروش 74.5 میلیون دستگاه را در آخرین فصل 2014 به دست آورند و رکورد جدیدی را ثبت کنند. اما این میزان فروش تنها موفقیت آیفون های 6 و 6پلاس نیست بلکه این دو محصول بیشتر از محصولات نسل گذشته ی این شرکت در جذب کاربران سیستم عامل اندروید به اکوسیستم اپل موفق بوده اند.

 

تیم کوک در کنفرانس خبری که سه شنبه ی گذشته برگزار شد، مدعی شده است تنها بخش کوچکی از خریداران آیفون های 6 و 6پلاس، کاربران سابقه دارد آیفون بوده اند و غالب مشتریان این دو آیفون، کاربران اندروید هستند که به تازگی به خانواده اپل ملحق شده اند.

 

میزان جابجایی کاربران از اندروید به آیفون نسبت به چند نسل قبلی یعنی آیفون 4s, آیفون 5, آیفون  5C  و آیفون 5S بیشترین مقدار خود را تجربه کرده است.

 

تیم کوک همچنین ضمن اشاره به این موضوع که هنوز اطلاعات دقیقی از میزان کاربرانی که از اندروید مهاجرت کرده‌اند در دست نیست, گفت:

 

ما هنوز تحقیقات خود را در رابطه با تمامی کاربران آیفون که در سه ماهه پایانی سال 2014 اقدام به خرید آیفون جدید کرده‌اند, تکمیل نکرده‌ایم ولی در مجموع, همانطور که قبلا اشاره کردم, ما مشتریان جدیدی را امسال به جمع خود اضافه کرده‌ایم که در این میان میزان مهاجرت افرادی که قبلا مشتری اندروید بوده‌اند, نیز نسبت به سه نسل گذشته, افزایش یافته است.

 

تیم کوک، همچنین ضمن نمایش رضایت و هیجان خود از اضافه شدن کاربران تازه به اکوسیستم اپل گفت که نسبت به آینده بسیار خوش‌بین و هیجان زده است.

 

نظر شما چیست؟ اقدام اپل برای بخشیدن جان تازه به آیفون و تغییر سیاست‌های کلی این شرکت در رابطه با آیفون را چگونه ارزیابی می‌نمایید؟ آیا سیاست های تیم کوک را به عنوان مدیرعامل اپل می پذیرید؟

 

 

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.