امروز:1 اردیبهشت 1403

iWork و iCloud برای کاربران غیر اپلی در دسترس قرار گرفت

سیاست اپل تغییر کرده است، گویی بعد از مرگ استیو جابز، تیم کوک تنها هدفش پول درآوردن است!!! اپل امکان ایجاد اپل آی‌دی را به تمامی کاربران با هر سیستم‌عامل و پلتفرمی که هستند داده است و برای کامل کردن این تغییر نگرش، iCloud و اپلیکیشن‌های iWork را نیز در دسترس این دسته از کاربران قرار داده است.

همانطور که می‌دانید iWork مجموعه‌ی اپلیکیشن‌های اداری اپل است که همان نقش Office در ویندوز را دارد. این نرم‌افزارهای شامل Number ،Pages و Keynote هستند که هر کدام امکانات متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.  قبلا فقط کسانی که دستگاه اپلی داشتند امکان ایجاد اپل آی‌دی و استفاده از امکانات این کمپانی را دارا بودند، حال کاربرانی که دستگاه اپلی مانند آیپد و آیفون دارند این برنامه بصورت رایگان در اختیار آن‌ها قرار گرفته است؛ با ورود به حساب کاربری خود در آی‌کلاد می‌توانید از این برنامه‌ها استفاده کنید اما به تازگی کمپانی اپل ایجاد اپل آی‌دی را برای کاربران سایر پلتفرم‌ها فراهم کرده است؛. بعد از ایجاد اپل آی‌دی می‌توانید به آیکلاد لاگین شده و به برنامه‌های iWork دسترسی داشته باشید.

 

برای ساختن یک اکانت اپل آی‌دی به صفحه iCloud بروید و مراحل ثبت‌نام را انجام دهید. در این صفحه کاربران با هر نوع مرورگری و هر شناسه ایمیلی می‌توانند برای خود یک اپل آی‌دی ایجاد کنند. همانطور که حدس زده می‌شد اپل تمامی امکانات iCloud را برای کاربران سایر پلتفرم‌ها فراهم نکرده و فقط دسترسی به برنامه‌های iWork و البته فضای محدودی در iCloud را برای این دسته از کاربران فراهم کرده است.

فراهم کردنِ iWork از طریق فضای ابری اپل، برای کلیه کاربران، می‌تواند شروعی برای ورود به اکوسیستم جامع اپل و استفاده از سرویس‌های آن باشد؛ اقدامی که در گذشته برای iTunes نیز انجام شده است.

البته ما هنوز یادما‌ن هست که استیو جابز فراهم کردن آی‌تونز به کاربران ویندوز را مانند دادن یک لیوان آب یخ به فردی در جهنم تشبیه کرده بود. نظر شما در مورد رویکرد جدید اپل چیست؟

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.