امروز:9 فروردین 1403

اپلیکیشن‌های اندروید wear بر روی ساعت‎های هوشمند پبل اجرا خواهند شد

ساعت‌های هوشمند ساخت پبل یکی از محبوب‌ترین‌های بازار هستند در حالیکه ساعت‌های هوشمندی که از نسخه پوشیدنی اندورید یعنی wear استفاده می‌کنند تا به حال اقبال چندان زیادی نداشته‌اند. حال پبل می‌خواهد از این موقعیت استفاده کند تا هم خودش را محبوب‌تر کند و هم کمکی به گوگل کند!!! خلاصه اینکه از این به بعد صاحبان ساعت‌های هوشمند پبل می‌توانند علاوه بر اپلیکیشن‌هایی که برای پلتفرم مخصوص پبل هستند، اپلیکیشن‌های اندروید wear را نیز روی ساعت خود و تحت پلتفرم پبل اجرا کنند.

 

گوگل توانسته با پشتیبانی خود از اندروید wear اپلیکیشن‌های متنوعی را برای این پلتفرم توسعه دهد و همین نکته باعث شده که پبل از چند ماه پیش به فکر گسترش خود بیافتد تا اپ‌های اندروید wear را روی ساعت‌های خود اجرا کند. حال پبل اعلام کرد که موفق به انجام این کار شده است. اولین نتایج این تلاش‌ها در اواخر سال گذشته میلادی ظاهر شدند. زمانی که پبل به صورت محدود و آزمایشی چند اپلیکیشن تحت اندروید wear را روی ساعت‌های خود اجرا کند. اما حالا می‌تواند این کار را با کلیه اپ‌های اندروید wear انجام دهد.

دو بال موفقیت پبل، اپلیکیشن‌های متفاوت و قیمت‌گذاری رقابتی ساعت‌های هوشمند این شرکت هستند. همانطور که  می‌دانید، ال‌جی ساعت هوشمن جدید خود که Urbane نام دارد را معرفی کرد و اپل که ظاهرا خیلی حرف برای گفتن دارد و ادعا کرده مابقی ساعت‌های هوشمند، در مقابل اپل‌واچ هوشمند نیستند، رقیبان بزرگ و خطرناکی برای این ساعت هستند.

به همین دلیل، احتمالا کنگره جهانی موبایل بارسلون پر شود از گجت‎های پوشیدنی، که همه‎ی این‎ها یعنی بازار گجت‎های پوشیدنی در سال جاری بسیار رونق خواهد داشت.

 

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.