امروز:10 فروردین 1403

صفحه‌کلیدی برای تبلت‌های اندرویدی به سبک مایکروسافت اکسل

گاراژ یا Garage نام پروژه‌ای است که در آن به مایکروسافت به تمامی کاربران این امکان را می‌دهد به اپلیکیشن‌ها و ایده‎هایی که مایکروسافت بر روی آن‌ها کار می‌کند، دسترسی داشته باشند. حال در گاراژ اپلیکیشن جدیدی پارک شده است! که با استفاده از آن می‌تواند در تبلت‌های اندروید با اکسل کارکرد.

 

همانطور که گفته شد این اپلیکیشن به کاربران اکسل اجازه می‌دهد تا با استفاده از گجت اندرویدی خود بتوانند با این نرم‌افزار کار کنند. البته قرار نیست که با یک نسخه اکسل برای اندروید دوباره طراحی شده باشد، بلکه این اپلیکیشن تنها یک کیبورد است که فقط بر روی تبلت نصب می‌شود و دارای 10 شماره برای وارد کردن اعداد و دکمه‌ی Tab برای جابجایی سریع بین ستون‌ها است. البته در این صفحه کلید امکاناتی مانند تصحیح خودکار متن و یا تایپ سریع با استفاده از ژست‌های حرکتی وجود ندارد. از دیگر عجایب این صفحه کلید این است که تنها بر روی تبلت‌ها قابل استفاده است و بنا به دلایلی که مشخص نیستند تبلت نکسوس 7 جزو این دستگاه ها نیست و پشتیبانی نمی‌شود.

 

 

00-all

 

این کیبورد چهارمین پروژه‌ای است که در گاراژ پیدا شده است، مایکروسافت از طریق گاراژ اپلیکیشن‌های بسیاری ازجمله ققفل صحفه نمایش گوشی‌های هوشمند اندوریدی و جستجوگر بینگ برای گجت‌های پوشیدنی ارائه کرده بود.

این کیبورد را می‌توانید از گوگل پلی دانلود کنید.

 

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.