امروز:31 فروردین 1403

گوگل برای مراکز درمانی ابولا تبلت مخصوص تولید خواهد کرد

انتقال بیماری ابولا از طریق وسایل مختلف به ویژه کاغذهایی که پزشکان از طریق آن به جمع آوری اطلاعات می‌پردازند یکی از مشکلاتی است که پزشکان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و به همین خاطر پزشکان مراکز درمانی ابولا ا زگوگل درخواست کرده ‌اند تبلتی که در برابر آلودگی‌ها محافظت شده باشد و امکان انتقال ابولا توسط این دستگاه وجود نداشته باشد، تولید کند.

 

بر اساس درخواست پزشکان از گوگل، حالا گوگل تصمیم گرفته است تبلتی تولید کند که در برابر رطوبت، طوفان و شن بویژه برای استفاده در مراکز درمانی کشور آفریقا مقاوم باشد. این تبلت لایه‌ای جداگانه و محافظ در برابر آلودگی‌ها دارد که با قرار دادن دستگاه در مقداری کلر، می‌توان آن را از هرگونه آلودگی پاک کرد. همچنین این تبلت برای محل‌هایی که از شبکه پشتیبانی نمی‌کنند، قابلیت برقراری ارتباط بی‌سیم با یک سرور محلی را فراهم می‌کند.

 

 

تا قبل از این پزشکان با استفاده از کاغذ تمامی اطلاعات جمع‌آوری شده را یادداشت می‌کردند و سپس مجبور بودند کاغذها را به جهت زدودن آلودگی و ویروس‌ها به طور کامل از بین ببرند. پزشکان این کاغذ‌ها را از محدوده‌ی حفاظت شده به افرادی که وظیفه‌ی از بین بردن آن‌ها را داشتند انتقال می‌دادند. از بین بردن آلودگی‌ها و سوزاندن کاغذ‌ها کاری دشوار بود که به زمان زیادی نیاز داشت و به همین دلیل در مناطقی مانند آفریقا به دلیل شرایط نامساعد جوی و آب‌ و هوا این کار با دشواری‌های دوچندان انجام می‌شد.

این تبلت می‌تواند عامل پیشرفت در چنین مراکز‌ی باشد؛ زیرا به مراحل جمع‌آوری اطلاعات سرعت بخشیده و در نتیجه باعث می‌شود تا به راه‌کارهایی جدیدی برای محافظت در مقابل ویروس‌هایی مانند ابولا دست یافت.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.