امروز:5 اردیبهشت 1403

با عرضه آیفون 6 و 6 پلاس قیمت اسمارت فون ها در بازار چین 40 درصد افزایش داشته است

قبل از این که شرکت اپل اسمارت فون های آیفون 6 و آیفون 6 پلاس را به بازار عرضه کند ، بسیاری از شرکت های رقیب گوشی های ارزان قیمتی را به بازار چین عرضه می کردند اما با ورود این اسمارت فون ها به بازار ، قیمت گوشی های هوشمند در چین 40 درصد بیشتر شده است .

 اسمارت فون های آیفون 6 و 6 پلاس با نمایشگر بزرگتر استقبال گسترده ای از سوی کاربران شد ، در کشور چین هم این دو گوشی کاربران زیادی را جذب کرد و شرکت اپل توانست از رقبا جلو بزند و بیشترین فروش را داشته باشد . به همین خاطر قیمت گوشی های هوشمندی که به بازار چین عرضه می شد افزایش یافت . از گذشته همیشه چین به عنوان بازار گوشی های ارزان قیمت (زیر 100دلار) معروف بوده است .

به گزارش بلومبرگ از سوی IDC آماری تهیه شده که مشخص می کند در سه ماهه سوم سال 2014 میلادی گوشی های هوشمند در بازار چین حددود 192 دلار بوده است و با توجه به قیمت حاضر مشخص می شود این بازار افزایش 37 درصدی دارد . در سه ماهه کنونی سال 2015 ، گوشی های هوشمند در بازار چین میانگین قیمت 263 دلار دارند .

قیمت گوشی های هوشمند در بازارهای جهان 297 دلار می باشد .افزایش قیمت گوشی های هوشمند در چین بسیار جالب می باشد زیرا چین همیشه در نظر دارد گوشی های ارزان وارد بازارش کند ولی اکنون از بازارهای جهانی نیز افزایش قیمت بیشتری دارد .

با این که شرکت اپل رشد 62 درصدی دارد اما بازار فروش 4 درصد کاهش داشته است و علت آن رشد قیمت ها است . در طی 6 سال گذشته اولین بار است که عرضه گوشی های هوشمند در چین به این صورت کاهش می یابد .

کیتی فاک که مدیراجرایی IDC درچین است می گوید : اغلب بازار چین به عنوان یک بازار در حال توسعه دیده می شود اما این طور نیست . در بازار چین همانند بازار آمریکا ، استرالیا و بریتالیا  ، بیشتر گوشی های هوشمند عرضه می شود . چینی هایی که گوشی معمولی دارند سعی می کنند مانند کاربران این بازار ، گوشی هایشان را ارتقا دهند و از یک گوشی هوشمند با قابلیت بیشتر استفاده کنند .

من فرشته آقامیری هستم . کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات دارم . علاقه زیادی به تازه های موبایل و تکنولوژی دارم و در زمینه تولید محتوا کار می کنم ... امیدوارم مطالب خوبی را برایتان تهیه کنم