امروز:31 فروردین 1403

مواظب باشید هکرها حتی می توانند از اثر انگشت گوشی های اندروید عبور کنند !!

اثر انگشت راهی امنیتی برای گوشی های هوشمند است هر شخصی اثر انگشت منحصر به فردی دارد در حالی که 100 درصد امن نیست. استفاده از سنسور های بایومتریک نظیر سنسور تشخیص اثر انگشت و یا انواع سنسور های چشمی ، روش های بسیار ایمن تری از پسورهای رایج می باشد اما این روش هم قابل اعتماد نیست و هکر ها به آن نفوذ کرده اند با آریا مونز همراه باشید.
دو هکر ادعا کرده اند که که سیستم عامل های تشخیص اثر انگشت 100 درصد امن نیست و دارای نواقص امنیتی می باشد. این موضوع توسط دو نفر از محققان FireEye به نام های tao wei و yuhong zhang برملا شده که تحقیقاتشان را در کنفرانس آینده black hat در لاس و گاس ارائه میکنند که ثابت کنند سنسور اثر انگشت در دستگاه های اندروید هم دارای نواقصی می باشد .

 

محققان روششان را بر روی دستگاه هایی نظیر HTC One Max ، Samsung، Galaxy S5 انجام داده و به نتیجه رسیده اند . شرکت های سازنده سنسور اثر انگشت این طور که به نظر می رسد سنسور ها را به طور کامل قفل نمی کنند و دسترسی هکر ها راحت تر است خوشبختانه شرکت ها توسط محققین باخبر شدند و مشکل را حل کرده اند و بیان کردنند که سیستم رمز گذاری اطلاعات شرکت ID اپل نسبتا امن است و به خاطر اسکنر اثر انگشتش است. Zhang بیان کرد حتی اگر هکر بتواند سنسور را به طور مستقیم بخواند، بدون دسترسی به کلید رمز گذاری، قادر به دریافت تصویر اثر انگشت نمی باشد.

علاقه مند به کامپیوتر از سخت افزار تا نرم افزار مشتاق یادگیری