امروز:5 اردیبهشت 1403

آسیب پذیری جدید پلت‌ فرم اندروید به نام Stagefright

حتما اطلاعاتی در مورد کمپانی ها و محصولاتشان دارید هر محصول تولید شده از گوشی گرفته تا چیز های دیگر بعد از مدتی استفاده دارای مشکل شده یا آسیب پذیر و  قابل  نفوذ هستند  در تازه ترین خبرهای رسیده آسیب پذیری پلت فرم اندروید گوگل  توسط یک شرکت امنیتی به نام  Zimperium  که آن را کشف کرده  است در ادامه با آریا مونز همراه باشید.

 

خبر های جدیدی در مورد  کشف‌شدن یک آسیب پذیری جدید در پلت‌فرم اندروید گوگل به‌نام Stagefright به گوش می رسد .کمپانی گوگل به‌تازگی برای رفع این آسیب‌ پذیری، یک پچ منتشر کرده است و سازندگان تلفن‌های هوشمند اندرویدی به‌تدریج آن را برای کاربران خود خواهند فرستاد. با برنامه Stagefright Detector دستگاه خود را مورد برسی قرار دهید تا مورد آسیب قرار نگیرد.

تنها بدی که این نرم افزار دارد فقط مطلع می کند که گوشی یا تبلت شما به این آسیب پذیری آلوده هست یا نه ولی هیچ راه مقابله ای ارائه نمی دهد، با این وجود، شرکت سازنده دستورالعمل‌های لازم را برای محافظت در برابر این آسیب‌پذیری در سایت رسمی خود منتشر کرده است.

آسیب پذیری Stagefright به گونه است که  ارسال یک MMS به‌همراه یک ویدیو کلیپ که در آن کدهای مخرب تعبیه شده است و اطلاعات دستگاه را سرقت می کند و حتی میتواند میکرفون و دوربین گوشی را کنترل کند.

علاقه مند به کامپیوتر از سخت افزار تا نرم افزار مشتاق یادگیری