امروز:31 فروردین 1403

مقایسه CDMA و GSM ، کدام بهتر است ؟؟

همه ی دارندگان تلفن های همراه در سراسر دنیا، در مورد فناوری ای که اپراتورها از آن استفاده می کنند و سیستم جهانی ارتباطات موبایل یا به اختصار GSM نامیده شده، یک نگرانی مشترک دارند. همانطور که از نامش پیداست، این استاندارد تقریبا در تمام جهان به عنوان راهی برای برقراری ارتباط از طریق تماس های تلفن همراه، توسعه داده شده و به تصویب رسیده است.اما همه از GSM استفاده نمی کنند در ادامه با آریا مونز همراه باشید.

 

یک استاندارد جایگزین برای تلفن های همراه که به دسترسی چندگانه تقسیم کد یا CDMA مشهور است توسط بسیاری دیگر از اپراتورها در سراسر جهان استفاده می شود. استفاده از CDMA در ایالات متحده آمریکا و روسیه از سایر کشورها بیشتر است اما برخی کشورهای آسیایی و آفریقایی اغلب در کنار GSM استاندارد CDMA را نیز ارائه می دهند.GSM و CDMA دو راه مختلف برای رسیدن به یک هدف هستند. در واقع بسیاری از اپراتورهای شناخته شده تلفن همراه، برای حفظ ثبات و کیفیت خدمات خود فقط یکی از این دو را انتخاب می کنند. به عنوان مثال، در کشور آمریکا، دو اپراتور از چهار اپراتور مطرح این کشور (Verizon و Sprint) از CDMA استفاده می کنند در حالی که دوتای دیگر (AT&T و T-Mobile) استاندارد GSM را ارائه می کنند.

از نظر مشخصات فنی و کیفی، بین این دو استاندارد نسبت به یکدیگر برتری خاصی وجود  ندارد اما چیزهایی وجود دارد که ممکن است برای شما اهمیت داشته باشند. گوشی هایی که از GSM استفاده می کنند را می توان از آن ها در هر اپراتوری استفاده کرد درصوتی که گوشی هایی که از CDMA پشتیبانی می کنند را فقط می توان در یک اپراتور استفاده نمود.افزون بر این، اکثر گوشی های موبایل فقط یکی از این دو استاندارد را پشتیبانی می کنند و اینجاست که بر اساس نوع نیاز و استفاده، باید یکی را انتخاب کنید. همه این ها به اپراتوری که در ناحیه ی جغرافیایی شما در دسترس است بستگی دارد. ممکن است در برخی نواحی، اپراتورها GSM را بهتر پوشش دهند درحالیکه در نواحی دیگر اپراتورهای دیگر CDMA را ارائه کنند.

بسیاری از گوشی ها فقط با یکی از دو استاندارد GSM یا CDMA سازگارند. در مورد گوشی هایی که CDMA را پشتیبانی می کنند شما مجبورید گوشی ای را که مخصوص اپراتور خاصی ساخته شده انتخاب کنید و آسان ترین راه برای اینکار خرید مستقیم گوشی از اپراتور است. برای مثال اگر می خواهید از اپراتور Verizon و گوشی آیفون استفاده کنید باید آیفونی را بخرید که آرم Verizon بر روی آن حک شده. زیرا در این حالت برند مورد نظر که اینجا آیفون است، با اپراتور Verizon سازگاراست. در این صورت اگر بخواهید اپراتور خود را تغییر دهید نمی توانید ازین گوشی استفاده کنید؛چراکه فقط در اپراتور Verizon قابل استفاده است.

119
اشتراک گذاری

علاقه مند به کامپیوتر از سخت افزار تا نرم افزار مشتاق یادگیری