امروز:1 اردیبهشت 1403

ویندوز 10 در استفاده از فناوری جدید خود در فضای ذخیره سازی به طور هوشمند

مایکروسافت از فناوری جدیدی برای صرفه‌جویی فضا ذخیره‌سازی در ویندوز 10 استفاده کرده است. ردموندی‌ها موفق شده‌اند با استفاده از روش جدید خود در فشرده‌سازی فایل‌ها، در حدود ۱.۵ گیگابایت در سیستم‌های ۳۲ بیتی و ۲.۶ گیگابایت فضا در سیستم‌های ۶۴ بیتی آزاد کند. این فناوری فشرده‌سازی و ذخیره کردن در ویندوز ۱۰ برای موبایل، نیز پیاده خواهد شد.

 

از دیگر ویژگی‌های ویندوز 10 این است که برای ریفرش و ریست کردن، دیگر نیازی به فایل ریکاوری جداگانه که معمولاً توسط کمپانی تولید کننده پی‌سی، از پیش بر روی سیستم نصب شده بود نداریم و این باعث می‌شود که فضایی برابر ۴ تا ۱۲ گیگابایت که پیش از این برای فایل ریکاوری در نظر گرفته می‌شد آزاد شود. با جمع این فضاهای آزاد شده در بعضی از کامپیوترها تا ۱۵ گیگابایت فضای خالی بیشتر خواهیم داشت.

 

 

Windows-10

 

گوشی‌ها از این روش بهره نخواهند برد، چرا که روش ریکاوری در آن‌ها کاملاً متفاوت است؛ اما تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای رومیزی که از ویندوز ۱۰ استفاده کنند، در فضای در دسترس خود تغییر افزایشی مشاهده خواهند کرد.

به نظر می‌رسد مایکروسافت راه بهتری برای فشرده سازی پیدا کرده تا فایل‌های سیستمی را به گونه‌ای فشرده کند که کار ویندوز ۱۰ مختل نشود. به گفته یکی از سخنگویان مایکروسافت، این شرکت به میزان RAM موجود در هر سیستم توجه می‌کند و قبل از فشرده کردن فایل‌های سیستمی، بررسی می‌کند که پردازنده آن کامپیوتر با چه سرعتی می‌تواند فایل‌های فشرده شده را باز کند بنابراین اگر این فشرده سازی بتواند بدون به خطر انداختن سرعت پاسخ‌دهی کامپیوتر، فضای اضافی ایجاد کند، اینکار انجام خواهد شد و در غیر این صورت این کار انجام نخواهد شد.

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.