امروز:10 فروردین 1403

فعال کردن کورتانا در ویندوز 10

در روزهایی که گذشت علاوه بر کنفرانس های مربوط به گزارش های مالی شرکت های مختلف در سه ماهه آخر سال 2014 اتفاقی بزرگتر و خبری جذاب تر را شاهد بودیم. کنفرانس مایکروسافت و معرفی ویندوز10 و امکانات آن، امکاناتی مانند مرورگر اسپارتان، یکپارچه شدن این سیستم عامل برای تمام دستگاه ها و یکی شدن فروشگاه ویندوز و …. .

 

مایکروسافت همانطور که وعده داده بود روز جمعه یک نسخه از ویندوز 10 با تمام امکانات وعده داده شده را در اختیار کاربران قرار داد تا به رقبای خود بگوید در زمینه PC ها هنوز هم میدان در دست اوست.

در این بین یکی از قابلیت های جذاب ویندوز 10 حضور کورتانا در محیط این ویندوز است. از این به بعد شما می توانید با PC خود همانند تلفن همراه و تبلتتان صحبت کنید و از او بخواهید به شما آدرس بدهد و یا یک یادآوری را برای شما ثبت کند، برایتان جستجو کند و یا جک بگوید!!

البته کورتانا در نسخه پیش نمایشی که مایکروسافت منتشر کرده به صورت محدود کار می کند و در جواب برخی از خواسته های شما خواهد گفت که تا زمان عرضه نسخه نهایی صبر کنید. با این حال برخی از امکانات فعال هستند و هنوز هم شما می توانید با گفتن «Hey, Cortana» کورتانا را صدا بزنید. اما ابتدا باید این قابلیت را فعال کنید.

برای این کار ابتدا بر روی search box موجود در تسکبار کلیک کنید.

 

سپس از محیط باز شده بر روی دکمه موجود در گوشه بالا سمت چپ کلیک کنید و به Setting بروید.

 

hey-cortana-settings

 

از منوی باز شده گزینه « (Let cortana respond when you say (Hey, Cortana » را فعال کنید تا از این به بعد بتوانید کورتانا با گفتن Hey, Cortana در خدمتگذاری حاضر شود.

 

hey-cortana-switch

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.