امروز:1 اردیبهشت 1403

فروش کامپیوتر در سه ماه دوم 2015 حدود 9/5 درصد کاهش یافت

همه می دانید که چند سالی است بازار فروش کامپیوتر بسیار رکود داشته است و با کاهش فروش مواجه شده بود. طبق آماری که بدست آمده، امسال نیز همین شرایط حاکم است و فروش کامپیوتر در سه ماه دوم 2015 حدود 9/5 درصد کاهش یافته است.

البته رکورد دار بیشترین فروش را کمپانی لنوو کسب کرده است که با این وجود باز هم کاهش فروش نسبت به سال های گذشته برای این شرکت ثبت شده است. همچنین دومین و سومین های فروش بالا نیز به ترتیب کمپانی اچ پی و دل می باشند.

gsmarena_001

 

شرکت تحقیقاتی گارتنر برای این کاهش فروش ؛ سه دلیل عوان کرده است. اولا اینکه ارزش دلار در برخی کشور ها بیشتر از ارز های جهانی می باشد که این یک دلیل برای بالا رفتن قیمت ها است. دوما وقتی که ویندوز xp از لیست آپدیت های مایکروسافت حذف شد، کاربران تصمیم گرفتند که سیستم خود را ارتقا دهند و امسال به دلیل قوی بودن سیستمشان؛ دیگر نیازی به ارتقای دوباره آن نمیبینند و این هم دلیل دیگری بر کاهش خرید می باشد. دلیل سوم اینکه چون قرار است به زودی ویندوز 10 عرضه شود، کمپانی ها هم تولیدات خود را موقتا متوقف کرده اند تا قطعات سخت افزاری خود را مطابقت دهند و به همین دلیل محصول جدیدی برای علاقمندان وجود ندارد.

سینا بازیار هستم .21 ساله ،کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات. طراحی سایت و تولید محتوا از عمده فعالیت های بنده است. امیدوارم از مطالبمون لذت ببرید.