امروز:28 فروردین 1403

کسب 7 میلیون دلار درآمد از کانال یوتیوب یک جوان سوئدی

یک جوان ۲۴ ساله بنام فلیکس شلبرگ (Felix Kjellberg) موفق شد بوسیله ی کانال خود در یوتیوب میلیونر شود.کانال PewDiePie در سال ۲۰۱۴ موفق به جذب ۳۷.۷ میلیون دنبال کننده در یوتیوب شد.گوگل درصدی از درآمد کسب شده توسط تبلیغات در سایت یوتیوب را به صاحبان کانال ها می دهد ، فلیکس بواسطه ی کانال PewDiePie در سال ۲۰۱۴ موفق شد ۷ ملیون دلار کسب کند.

Felix-Kjellberg

کانال فلیکس در دسته‌ بندی کانال‌های Let’s Play «بیایید بازی کنیم» جای دارد، فلیکس از روند بازی خود و عکس العمل هایش در حین بازی فیلم‌برداری کرده و در یوتیوب منتشز می کند . سال ۲۰۱۳ صفحه ی فلیکس ۲۷ ملیون دنبال کننده و ۴ میلیون دلار درآمد داشت . سال ۲۰۱۴ فلیکس ۳۷.۷ میلیون بازدید کننده و مبلغ ۷.۴ میلیون دلار درآمد داشت.

سال ۲۰۱۳ با انتشار درآمد کسب شده توسط فلیکس، برای همگان در مورد درآمد او شک و تردید وجود داشت. فلیکس برای شفاف سازی در وب‌سایت Reddit یک Ask Me Anything راه انداخت در آمد ۴ میلیون دلاری خود را را تایید کرد . او همچنین گفت : من بسیار بیشتر از آنچه که برای خودم خرج می‌کنم صرف کارهای خیریه می‌کنم و به این موضوع افتخار می‌کنم او در ماه ژوئن سال ۲۰۱۴ میلادی اعلام کرد که طرف‌داران‌اش بیش از ۱ میلیون دلار برای خیریه‌های مختلف جمع‌آوری کردند. در ماه مارچ سال جاری میلادی فلیکس به ۱۰۰۲۸ نفر برای دسترسی به آب سالم کمک کرد.

انتشار کتابی با عنوان «این کتاب شما را دوست دارد» (This Book Loves You) از پروژه بعدی او است که مجموعه‌ای از نقل‌قول‌های الهام‌بخشی که در طول این سال‌ها در ویدیوهایش گفته است. یکی از صحبت های او که منتشر شده: “خودت نباش. پیتزا باش. همه پیتزا را دوست دارند.”

کارشناس علوم کامپیوتر تخصص در شبکه های کامپیوتری، امنیت شبکه، مسیریاب های شبکه و ...