امروز:1 اردیبهشت 1403

نسل بعدی آیپد پرو اپل با صفحات نمایش AgNW سال آینده معرفی خواهند شد

شایعات جدید حکایت از آن دارند که اپل درخواست تولید انبوه صفحه‌ی نمایش Silver Nano Wire را به تولیدکنندگان صفحه‌ی نمایش خود داده است و با توجه به اینکه حرف و حدیث‌های زیادی نیز در مورد آیپد پرو اپل شنیده می‌شود به نظر می‌رسد این تبلت قرار است با صفحه نمایش AgNW معرفی شود.

 

اپل از تولیدکنندگان صفحه‌ی نمایش خود که ال‌جی، سامسونگ و JDI از جمله آن‌ها هستند خواسته تا تولید صفحات نمایش AgNW (به معنای تولید لایه‌های شفاف رسانا از کریستال‌های Silver Nano Wire) را آغاز کنند. از مهترین مزایای این نوع صفحات، کاهش هزینه‌های تولید به دلیل حذف ایندیوم که ماده‌ای کمیاب در طبیعت است، را می‌توان نامبرد. از دیگر مزایای این صفحات نمایش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حساسیت بهتر در مقایسه با روکش‌های ایندیوم دار
  • سازگاری با صفحات نمایش منعطف
  • امکان تفکیک لایه‌های مختلف فشار که با توجه به بهره‌گیری اپل از فناوری Force Touch، می‌تواند برای این کمپانی بسیار کاربردی باشد

 

در حال حاضر استفاده از روکش Indium tin Oxide از استانداردهای تولید صفحات نمایش می باشد که براساس برآوردهای صورت گرفته ایندیوم تنها برای مصارف 12 سال آینده باقی مانده و از این‌رو صنعت تولید ال‌سی‌دی باید به دنبال جایگزینی برای این ماده باشد. البته در صورتی که OLEDها کاملا جای LCD را بگیرند،این مشکل حل خواهد شد.

 

اما در خلال این مسائل اگر به خاطر داشته باشید اپل سال گذشته سرمایه‌گذاری عظیمی در حوزه‌ی تولید پنل‌های کریستال یاقوت کبود (سافایر) شروع کرد و حالا گفته می‌شود درصدد استفاده از این نوع پنل‌ها در آیپد پرو خود است.

 

سخت بر این اعتقادم که امپراطوری بعدی جهان را گوگل بنا خواهد نهاد و من علاقه‌مندم تاریخ شکل گرفتن این امپراطوری را مکتوب کنم.