امروز:1 اردیبهشت 1403

امکان نفوذ امنیتی به ساعت‌های هوشمند ال‌جی و سامسونگ

محققان دانشگاه نیوهیون اعلام کرده‌اند که درز اطلاعات توسط ساعت‌های هوشمند ال‌جی و سامسونگ بسیار آسان است.با آریامونز همراه باشید…

در زمانی که بازار ساخت و توسعه گجت های پوشیدنی خصوصا ساعت های هوشمند بسیار داغ است و انواع سنسورها برای بالابردن ضریب امنیت این ساعت ها تعبیه میشود خبر هک این گجت ها شوک بزرگی برای سازندگان آنها شد.

 

بر اساس مصاحبه‌ای که وب‌سایت معتبر CNET با محققان دانشگاه نیوهیون انجام داده است، مشخص شد که ساعت‌های هوشمند ال‌جی و سامسونگ بر اساس تحقیقی که بر روی دو ساعت هوشمند گیر ۲ نئو سامسونگ و جی‌واچ ال‌جی صورت گرفته دارای نواقص امنیتی بسیاری هستندزیرا که هیچگونه رمزگذاری بر روی اطلاعات صورت نگرفته است و استخراج اطلاعات شخصی و پیام های کاربر به راحتی صورت میگیرد.

به گفته Ibrahim Baggili یکی دیگر از محققان دخیل در این پروژه:

استخراج اطلاعات این ساعت‌های هوشمند اصلاً کار سختی نیست، با این حال نیاز به متخصصان و محققان مورد نظر در این زمینه است.رمزگذاری اطلاعات این محصولات کار بسیار شاقی نیست، با این حال در صورت انجام این عمل باز هم هنوز ممکن است.

علاوه بر این گروه دیگری مشغول آزمایش مشابه بر روی ساعت هوشمند اپل واچ هستند که نتایج آن به زودی منتشر خواهد شد و میزان نفوذ پذیری این ساعت هوشمند نیز مشخص می شود.

به نظر شما اپل واچ هم نفوذپذیر است؟

لیسانس نرم افزار کامپیوتر علاقمند به تمام زمینه های تکنولوژی و برنامه نویسی