امروز:6 اردیبهشت 1403

پس از اسکن اثر انگشت در آیفون 5S حال خبر عرضه گوشی های هوشمند ال جی و سامسونگ همراه با اسکن عنبیه چشم

اپل توانست در  آیفون ۵s با تعبیه کردن آن در Touch ID فناوری اسکن اثر انگشت را عرضه کند و پس از آن استفاده از این فناوری در محصولات شرکت های مختلف آغاز شد.واما اکنون شایعاتی را می شنویم که ال جی و سامسونگ می خواهند از فناوری اسکنر عنبیه چشم در محصولات جدیدشان استفاده کنند.با آریامونز همراه باشید…

اخیرا شایعاتی  در کره جنوبی منتشر شده است که پیش‌قراولان بعدی ال‌جی و سامسونگ در سال ۲۰۱۶ از اسکنر عنبیه چشم برای انجام امور امینتی گوشی استفاده خواهند کرد. این را درنظر داشته باشید که این خبرها در حد شایعه هستند و اساس کار مشخص نشده است.

ناگفته نماند که در حال حاضر نیز گوشی‌هایی هستند که این فناوری پیشرفته را به کار گرفته‌اند، Vivo X5 Pro و Fujitsu Arrows NX محصولاتی هستند که با این فناوری در ژاپن به فروش می‌رسند. همان‌‌طور که در ابتدا ذکر شد، فناوری اسکن اثر انگشت که اپل ابتدا آنرا به کار گرفت از لحاظ سرعت نسبت به وارد کردن گذرواژه بسیار سریع‌تر بود و از طرف دیگر امنیت بسیار بالایی دارد به این دلیل سریعاً‌ در سایر محصولات نیز به کار گرفته شد.

اسکن عنبیه چشم از لحاظ سرعتِ عمل ، امنیت و مقابله با هکرها نسبت به اسکن اثر انگشت بسیار بالاتر بوده ولی این ایراد را دارد که نگه داشتن دقیق چشم در برابر اسکتر کمی دشوار خواهد بود.

نظر شما چیست ؟اسکن عنبیه چشم موفق تر خواهد بود یا اسکن اثر انگشت؟

لیسانس نرم افزار کامپیوتر علاقمند به تمام زمینه های تکنولوژی و برنامه نویسی