امروز:31 فروردین 1403

نمایشگرهایی با رزولوشن 11K توسط شرکت سامسونگ عرضه می شود

استاندارد صفحه نمایش ها و رزولوشن آنها در طی زمان در حال تغییر و تکامل بوده  و تکنولوژی آنها نیز همواره پیشرفت کرده است . زمانی که صفحه نمایش های 1080 پیکسلی روی کار آمدند ، تصاویر 4K ارائه شد و الان بعضی نمایشگرها می توانند رزولوشن 5K را نیز ارائه کنند .

شرکت کره ای سامسونگ همواره در زمینه تولید صفحه نمایش موفق بوده است و هم اکنون قصد دارد نمایشگری با رزولوشن 11K عرضه کند .

برای این که رزولوشن 11K را بهتر درک کنید ، آن را با صفحه نمایش 27 اینچی که تصاویر 5K ارائه می کند مقایسه می کنیم . این نمایشگر با تصاویر 5K تراکم پیکسل 218ppi دارد و در مقابل ، نمایشگر با رزولوشن 11K تراکم پیکسلی برابر با 2250ppi دارد .

شرکت سامسونگ با عرضه نمایشگر با این تراکم پیکسل بالا ، صفحه نمایش سه بعدی ای را عرضه خواهد کرد . دولت کره جنوبی برای تحقق این پروژه قصد  دارد مبلغ 26.5 میلیون دلار سرمایه گذاری کند . آنها انتظار دارند از این تکنولوژی در المپیک پیونگ یانگ استفاده شود.

یکی از مدیران رده بالای شرکت سامسونگ در بخش صفحه نمایش می گوید : خیلی از افراد می گویند کاربران نیازی به صفحه نمایش با رزولوشن 11K ندارند اما در واقع با اجرای این پروژه تحول بزرگی را در صنعت نمایشگرهای  کره بوجود می آوریم و این صنعت وارد مرحله جدیدی می شود .

 

من فرشته آقامیری هستم . کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات دارم . علاقه زیادی به تازه های موبایل و تکنولوژی دارم و در زمینه تولید محتوا کار می کنم ... امیدوارم مطالب خوبی را برایتان تهیه کنم