امروز:31 فروردین 1403

مقایسه ی گلکسی نوت 5 ، گلکسی اس 6 اج پلاس ، گلکسی اس 6 ، گلکسی اس 6 اج ، اچ تی سی ام 9 و الجی جی 4

به نظر پرچم داران سال 2015 به صورت تمام و کمال معرفی شده اند. چندی پیش گلکسی نوت 5 و گلکسی اس 6 اج پلاس در کنار هم معرفی شد و حالا ما در گروه آریامونز مقایسه ی گلکسی نوت 5 ، گلکسی اس 6 اج پلاس ، گلکسی اس 6 ، گلکسی اس 6 اج ، اچ تی سی ام 9  و الجی جی 4 را برای شما آماده کرده ایم. با ما همراه باشید.

مقایسه نمایشگر

همه ی این گوشی ها دارای نمایشگر های بسیار خوبی هستند. همه ی این گوشی های به جز اچ تی سی ام 9 دارای نمایشگر های QHD می باشند که رزولوشن 2560x 1440 در اختیار کاربر قرار می دهد. اچ تی سی همانطور که گفته شد از یک صفحه نمایش فول اچ دی استفاده می کند که رزولوشن 1920x 1080 در اختیار کاربر قرار می دهد. گوشی اچ تی سی ام 9 دارای صفحه نمایش 5 اینچی است با تراکم پیکسلی 441 می باشد. گوشی های سامسونگ گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج هر دو دارای صفحه نمایش های 5.1 اینچی می باشند و بیشترین تراکم پکسلی را دارند. تراکم پیکسلی این دو گوشی 576 پیگسل بر اینچ است. گوشی الجی جی 4 دارای نمایشگر 5.5 اینچی است که تراکم پیکسلی 539 را برای کاربر فراهم می کند. گوشی جدید گلکسی اس 6 اج پلاس به یک نمایشگر 5.7 اینچی مجهز است که تراکم پیکسلی ان به خوبی گلکسی اس 6 اج نمی باشد و اما به هر حال این تراکم پیکسلی بالای 534 را دارا می باشد و فبلت جدید سامسونگ یعنی گلکسی نوت 5 مانند گلکسی اس 6 اج پلاس به یک صفحه نمایش 5.7 اینچی مجهز است که تراکم پیکسلی کم تر 518 را دارا می باشد.

گوشی اچ تی سی ام 9 و الجی جی 4 هر دو از نمایشگر ال سی دی از نوع IPS استفاده می کنند در صورتی که تمامی گوشی های سامسونگ از نمایشگر سوپر امولد بهره می برند.

در مورد نوع نمایشگر بسیاری سوپر امولد را بهتر از بقیه می دانند اما باید بدانید که با تکنولوژی امروز همه در پی تسخیر بهترین ها هستند و این نمایشگر ها نیز بهترین ها می باشد و در کل تفاوت های ساختاری وجود داشته و بر کیفیت تاثیر می گذارند ولی دلیل بر این نیست که بقیه از نمایشگر های بدی استفاده کرده باشند. در این بخش به نظر گوشی های سامسونگ بهتر عمل می کنند.

مقایسه حافظه و پردازنده

در مقایسه پردازنده ی این شش پرچم دار هر شش گوشی از پردازنده های 64 بیتی بهره می برند و تمامی این شش گوشی به جز الجی جی 4 از پردازنده های 8 هسته ای بهره می برند. الجی جی 4 از پردازنده ی اسنپدراگون 808 بهره می برد که یک پردازنده ی 6 هسته ای می باشد. این پردازنده از 4 هسته ی 1.44 گیگاهرتزی و 2 هسته ی 1.82 گیگاهرتزی تشکیل شده است. این گوشی با یک رم 3 گیگابایت روانه بازار شده است همچنین قابلیت کارت حافظه نیز برای این گوشی در نظر گرفته شده است. گوشی اچ تی سی ام 9 از پردازنده ی اسنپدراگون 810 بهره می برد. این پردازنده  ی 8 هسته ای از 4 هسته ی 1.5 گیگاهرتزی و 4 هسته ی 2 گیگاهرتزی بهره می برد. و رم این گوشی یک رم 32 گیگابیتی می باشد و و از حافظه ی جانبی نیز پشتیبانی می کند.

4 گوشی دیگر سامسونگ همه از پردازنده ی اگزینوس 7420 بهره میبرند. این پردازنده یک پردازنده ی 8 هسته ای می باشد که از تکنولوژی 14 نانومتری سامسونگ بهره می برد. این پردازنده دارای 4 هسته ی 1.5 گیگاهرتزی می باشد و همچنین به 4 هسته ی 2.1 گیگاهرتزی برای فعالیت های سنگین مجهز شده است.  گلکسی اس 6 اج و گلکسی اس 6 هر دو از رم 3 گیگابایت و حافظه ی داخلی انتخابی 32 ، 64 و 128 بهره می برند و هیچکدام به جایگاه حافظه جانبی مجهز نیستند. دو پرچم دار دیگر سامسونگ یعنی گلکسی اس 6 اج پلا و گلکسی نوت 5 به رم 4 گیگابایت مجهز می باشند و فقط در دو ورژن با حافظه های داخلی 32 و 64 گیگابایت عرضه می شوند. همچنین این دو گوشی نیز از کارت حافظه خارجی پشتیبانی نمی کنند. در مورد گوشی های جدید سامسونگ باید گفت که این گوشی ها به رم DDR4 مجهز شده اند و همچنین حافظه داخلی آن ها از نوع UFS 2.0 می باشد که از نظر سرعت از هم تایان خود سرعت بالاتری دارند.

مقایسه دوربین ها

در بین گوشی های موبایل یک عامل مهم در خرید قدرت تصویر برداری می باشد. این قدرت بیشتر به کیفیت خلاصه می شود و البته سخت افزار هم بسیار مهم است. در این بین گوشی الجی جی 4 و گوشی های گلکسی نوت 5 ، گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج  و گلکسی اس 6 اج پلاس از دوربین ها بهتری بهره می برند. این نتیجه ها در جدیدترین بررسی های انجام گرفته مشخص شده است. دروبین اچ تی سی ام 9 نیز یک دوربین خوب بوده اما در برابر این ابر قدرت های توانایی لازم را ندارد. البته باید بدانید که برای کیفیت یک عکس چیزی بیش از مگاپیکسل دوربین مهم است و برنامه ها و فریم ورک روی گوشی ها نیز بسیار به کیفیت کمک می کند.

اچ تی سی ام 9 از یک لنز 20 مگاپیکسل توشیبا استفاده می کند که به قابلیت فکوس خودکار مجهز می باشد و همچنین به فلش نیز مجهز است اما لرزشگیر اپتیکال در آن به کار نرفته است. برای دوربین سلفی این گوشی از یک دوربین 4 مگاپیکسل با تکنولوژی آلترا پیکسل استفاده شده است. الجی جی 4 از یک ک از یک دوربین 16 مگاپیکسل بهره می برد. که به قابلیت فکوس خودکار و دو فلش مجهز است همچنین در این گوشی لرزش گیر اپتیکال به چشم می خورد. برای دوربین سلفی این گوشی از یک دوربین 8 مگاپیکسل با لنز f/1.8 استفاده شده است که عکس های سلفی عالی ای را در نور کم را برای شما به وجود می آورد. 4 گوشی سامسونگ نیز به یک سنسور 16 مگاپیکسل با فکوس خودکار و یک فلش و لرزشگیر اپتیکال مجهز هستند. لنز این گوشی نیز یک لنز  f/1.9 می باشد. برای دوربین سلفی ساسمسونگ از یک دوربین 5 مگاپیکسل با لنز واید استفاده کرده است که برای تصاویر گروهی بسیار مناسب می باشد.

مقایسه باتری

باتری این 6 گوشی بسیار به هم نزدیک است. گوشی اچ تی سی ام 9 از یک پردازنده ی 2840 میلی آمپر ساعتی ، الجی جی 4 از باتری 3000 میلی آمپر ساعتی، سامسونگ گلکسی اس 6 از یک باتری 2550 میلی آمپر ساعتی، گلکسی اس 6 اج  از یک باتری 2600 میلی آمپر ساعتی ، گلکسی نوت و گلکسی اس 6 اج پلاس هر دو از باتری 3000 میلی آمپر ساعتی بهره می برند. از بین تمام این گوشی های فقط الجی جی 4 باتری با قابلیت جدا شدن را دارد.همه ی مدل های به شارژ سریع مجهز هستند همچنین الجی جی 4 قابلیت استفاده از شارژر وایرلس را دارند و گوشی های سامسونگ نیز به شارژر وایرلس مجهز بوده و به صورت پیش فرض این شارژر را به همراه دارند.

ویژگی های دیگر

از نظر بقیه امکانات همگی دارای ویژگی های یکسانی مانند وایرلس، بلوتوث و… می باشند. از بین این گوشی ها گلکسی نوت 5 فقط به قلم استایلوس S pen مجهز است.

شما می توانید از بخش اخرین محصولات ویژگی های دقیق این گوشی ها را دیده و با هم مقایسه کنید.

شما کدام را انتخاب می کنید. با آریامونز در میان بگذارید.