امروز:9 فروردین 1403

تصاویر ستاره دنباله دار در نزدیک ترین مکان به خورشید

این چند روز دنباله دارها با نزدیک شده به خورشید تصاویر زیبایی را می آفرینند. این صحنه های زیبا تصاویر زیبایی را نیز به دنبال دارد. ناسا تصاویر بسیار زیبایی از دنباله دار ها دقیقا در نزدیک ترین نقطه ی خورشید یا حظیظشان گرفته است و امروز منتشر کرده است. این تصاویر به وضوح این دنباله دار ها را با سایه روشن نشان می دهد. با آریامونز و عکس روز ناسا همراه باشید.

دنباله‌دار یک گلولهٔ برفی کیهانی است که از گازهای منجمد، سنگ و گرد و غبار ساخته‌شده و تقریباً به اندازهٔ یک شهر کوچک است. ساختار دنباله‌دار شامل سه بخش هسته، گیسو و دم است. هسته بخش مرکزی آن است و از گرد و غبار و گاز و یخ ساخته شده‌است. وقتی که دنباله‌دار نزدیک خورشید می‌شود، یخ‌های موجود در هستهٔ آن تبخیر می‌شود و تبدیل به ابر بزرگی پیرامون دنباله‌دار می‌شود که گیسو نام‌دارد. نیروی مغناطیسی بسیار قوی است و طناب‌ها، گره‌ها و نوارهایی تولید می‌کند که دم یونی را از دم گرد و غباری جدا می‌کند.

تصویر گرفته شده از یک ستاره ی دنباله دار است در نزدیک نقطه ی حظیظش این تصاویر گرفته شده است. در این لحظه فاصله ی این ستاره ی دنباله دار از زمین 1.3  فاصله ی کیهانی بود. در صورتی که این مقدار کمتر از 1 بود این ستاره ی دنباله دار بر روی زمین سقوط می کرد.

به هر حال این تصویر با سفینه ی فضایی روزتا شکار شده است. این دنباله دار هر 6.45 سال به دور خورشید می چرخد

نظر شما در مورد زیبایی این تصویر چیست؟ برای دیدن سایز اصلی تصویر بر روی تصویر زیر کلیک کنید.

ESA_Rosetta_OSIRIS_NAC_20150812_T1735c