امروز:31 فروردین 1403

سیستم عامل تایزن چیست؟

چندی است سیستم عامل جدید سامسونگ در اخبار و اطلاعات جدید به چشم می خورد. این سیستم عامل که توسط سامسونگ بنا نهاده شده است به اینترنت اشیا معروف است. این سیستم در چند تلوزیون، ساعت هوشمند و گوشی نیز استفاده شده است. ما در آریامونز انچه را که باید در مورد تایزن بدانید را برای شما اماده کرده ایم که دیگر با این سوال که “تایزن چیست؟” رو به رو نشوید. با آریامونز همراه باشید.

در  همانطور که در مقدمه به تایزن اشاره کردیم این بانی اصلی این سیستم عامل سامسونگ است. سامسونگ این سیستم عامل را بر روی برخی از وسایل خود امتحان کرده است و با استقبال بدی همراه نبوده است اما استقبال پر شوری نیز نبوده مخصوصا وقتی این سیستم عامل بخواهد در عرصه ی سیستم عامل موبایل وارد بازار شود و دو غول بزرگ ios و اندروید را در مقابل خود ببینید.

 چه چیزی در تایزن می باشید که ان را بر دیگر سیستم عامل ها برتری می دهد؟

در جواب به این سوال ابتدا باید بگوییم که این بخشی از این سیستم عامل برای موبایل ساخته شده است و هدف ان بازار موبایل نیست بلکه این سیستم عامل شامل تمامی دستگاه ها از ماشین های هوشمند گرفته تا خانه های هوشمند می شود. بله! ساختاری که سامسونگ برای این سیستم عامل در نظر گرفته است یک ساختار قوی است که این سیستم عامل را برای نصب بر روی هر وسیله ای سازگار می کند. همچنین این سیستم عامل از منابع کمتری استفاده می کند و سرعت پردازش بیشتری نیز دارد.

 این سیستم بر چه اساسی ساخته شده است؟

ساختار و پایه ی تایزن بر اساس HTML 5 بنا نهاده شده است و مانند اندروید یک سیستم عامل اوپن سورس یا منبع باز می باشد و برنامه نویسان می توانند با سرعت این سیستم و منبع باز بودن آن به راحتی به ایجاد برنامه های جدید بپردازند.

انگونه سامسونگ می گوید در پروژه ی تایزن 110 شرکت دیگر نیز مشارکت خواهند داشت. از جمله اینتل، پاناسونیک،زد تی ای، ای بی و … در این پروژه مشارکت خواهند داشت.

همانطور که گفته شد این سیستم عامل بر روی تعدادی از دستگاه های سامسونگ استفاده شده است. از جمله دستگاه هایی که سامسونگ از این سیستم عامل بر روی ان ها استفاده کرده است می توان به ساعت های هوشمند Samsung Gear2 Neo و amsung Gear S اشاره کرد. همچنین برخی از دوربین های این شرکت را نیز باید به این سیستم اضافه کنیم مانند NX300M,NX Mini و NX1 . همچنین باید بدانید که گوشی تایزنی Z1 سامسونگ نیز در راه بازار است. این گوشیبه پردازشگر 1.2 گیگاهرتزی و رم 768 مگابایتی و 4 گیگ فضای داخلی مجهز است. باتری این گوشی نیز 1500 میلی آمپر ساعتی خواهد بود که جوابگوی 8 ساعت تماشای ویدئو خواهد بود.

التبه باید در سال 2015 منتظر باشیم که اکثر وسایل دیجتال سامسونگ به غیر تلفن همراه با تایزن وارد بازار شود. این سیستم عامل به حتم در تلوزیون های هوشمند این شرکت نمود بیشتری پیدا می کند.

نظر شما در مورد تایزن چه می باشید آیا اینده ی سیستم های تکنولوژی در دست سامسونگ و تایزن است یا در دست گوگل و اندروید؟

اشتراک گذاری