امروز:5 اردیبهشت 1403

بررسی کیفیت نمایشگر گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج (Galaxy s6)

یکشنبه سامسونگ گلکسی اس 6 (Galaxy s6) خود را معرفی کرد. این گلکسی در کنار بردار اج خود معرفی شد. گلکسی اس 6 (Galaxy s6) پس از رونمایی تست های بسیاری را از جمله باتری، قدرت پردازنده انجام داده است. اما در نهایت باید گفت که نمی توانستیم از تست نمایشگر سوپر امولد گلکسی اس 6 (Galaxy s6) بگذریم. برای همین امروز برررسی رنگ بندی این صفحه نمایش را برای شما آماده کرده ایم. با آریامونز همراه باشید.

سامسونگ در مراسم روز یکشنبه ی خود دو نوع گلکسی اس 6 (Galaxy s6) را معرفی کرد. هر دو گلکسی اس 6 (Galaxy s6) دارای نمایشگر 5.1 اینچی می باشند و سامسونگ همانند گذشته به بهترین بودن این نمایشگر ها اشاره کرد. این دو صفحه نمایش رزولوشن 2560×1440 پیکسل را دارا می باشند و تراکم پیکسلی 557 پی پی آی را به ارمغان می آورند. اما اینها تماما توصیف سامسونگ است. این گوشی ها زیر تست چه پاسخی را دارند؟

سامسونگ با نام بردن سوپر امولد خود را مصون از اشتباه می دانست اما در گلکسی اس 5 فهمیدیم که سوپر امولد هم می تواند مشکلاتی داشته باشد. سامسونگ در سوپر امولد گلکسی اس 5 این مشکل را تجربه کرد که رنگ ها به سبز مایل بودند. اما در گلکسی اس 6 (Galaxy s6) چه بهبودی بخشیده شده است.

با تمام این تفاسیر باید بگوییم که گلکسی اس 6 (Galaxy s6) تست نمایشگر و رنگ ها را به خوبی گذرانده است و به دقت خوبی را رنگ ها در گلکسی اس 6 (Galaxy s6) نمایش داده می شوند.

نتایج تست نمایشگر گلکسی اس 6 (Galaxy s6) و گلکسی اس 6 (Galaxy s6) اج

 اشباح

Gamma-and-color-balance

 گاما و بالانس رنگ

Gamma-and-color-balance

سامسونگ در گلکسی اس 6 (Galaxy s6) نتایج خوبی را به دست آورده است. در بخش دمای رنگ ها گلکسی اس 6 (Galaxy s6) به دمای 6971 کلوین دست یافته است که از نظر کاربر مشکل بزرگی را نمی توان برای آن در نظر گرفت اما این دما از 6500 کلوین معیار بیشتر است و همین مشکل باعث می شود که رنگ های سفید به آبی مایل شوند.

در تصویر زیر می توانید تست رنگ ها را ببینید و رنگ واقعی را با رنگی که گلکسی اس 6 (Galaxy s6) نشان می دهد مقایسه کنید. نتایج خوب بوده است و انحراف های جزئی دیده می شود.

Colorspace

در مورد روشنایی نمایشگر گلکسی اس 6 (Galaxy s6) می توان آن را خیره کننده دانست زیرا مقدار 500 نیت را رکورد زده است و این رقم بسیار خوبی است که تا به حال در نمایشگر های امولد به آن دست یافته نشده است.

در زیر بنچمارک نمایشگر گلکسی  اس 6 اورده شده است.

 

 

 

Capture3