امروز:4 اردیبهشت 1403

بررسی تخصصی Huawei P8 (هوآوی P8)؛ مشخصات، دوربین، مقایسه

همه ی شما می دانید که کمپانی هوآوی ، به تنهایی و در زمان کوتاهی توانست به یکباره نامی از خود در صنعت گوشی های هوشمند به جای بگذارد و چند سالی از ورود این گوشی ها در دنیا نمی گذرد که اکنون وارد عرصه رقابت ها با دیگر کمپانی های معروف نیز شده است و بیش از پیش به کار خود قدرت داده است و با تولید مدل های مختلف گوشی های خود، محبوبیتی دو چندان در میان علاقمندان به گوشی های هوشمند ایفا کرد. در نتیجه آخرین گوشی این کمپانی که Huawei P8 نام دارد یکی از بهترین گوشی های ساخته شده این شرکت می باشد و در ادامه با هم این گوشی منحصر بفرد را مورد بررسی تخصصی قرار می دهیم، با آریامونز همراه باشید.

 

بسته بندی و لوازم جانبی 

این کمپانی در طراحی جعبه ی گوشی خود بسیار خوب عمل کرده و جعبه ای بسیار زیبا و شکیل را ارئه داده است که در اوایل عرضه این محصول ما شاهد اولین تصاویر این جعبه ها بودیم، از لوازم جانبی که در این جعبه به همراه گوشی Huawei P8 ، وجود دارد : شارژر ،یک سوزن برای خارج کردن سیمکارت، کاتالوگ مخصوص گوشی و هدست می باشد. گفتنی است که طراحی کابل ها شبیه به طراحی کابل های آیفون است.
 Huawei-P8-unboxing

 

طراحی بدنه

هوآوی توانسته است در طراحی ورژن های P به خوبی عمل کند و طراحی های بسیار زیبا و چشمگیری را در این نسل از گوشی خود خلق کرده است. همانطور که میبینید لبه های این گوشی به صورت منحنی شکل طراحی شده اند و حالتی ملایم را به ارمغان آورده است، جنس بدنه مسلما فلزی و از جنس آلومینیوم می باشد که البته از نظر کیفیت کمی ضعیف تر از آیفون می باشد.

نازک بودن این گوشی، زیبایی اش را دو چندان کرده است که یکی از ویژگی های بارز گوشی های این کمپانی می باشد. البته در این گوشی ،تا جای ممکن بر زخامت آن افزوده اند و توانسته اند که تمام سخت افزار این گوشی را در یک آی سی 6.4 میلیمتری جای دهند. و با طراحی بی نظیر بدنه آن توانسته اند این محصول را بسیار خارق العاده تولید کنند. اسپیکر های این گوشی نیز در زیر گوشی قرار گرفته است که بتواند در مواقعی که روی یک سطح صاف قرار میگیرد ، صدای اسپیکر را خفه نکند و کیفیت صدا حفظ شود. همچنین میکروفون نیز در همین نقطه قرار گرفته و در وسط همان ناحیه، پورت USB نیز وجود دارد.

Huawei-P8-AH-25

و در بالای گوشی ،میکروفون دوم به همراه جک 3.5 میلیمتری هدست وجود دارد.

Huawei-P8-Review-Pic10-1024x768

سمت چپ این گوشی بدون کلید می باشد اما سمت راست کلید تنظیم صدا به همراه کلید خاموش/روشن دستگاه تعبیه شده و همچنین دو درگاه برای سیم کارت در همین ناحیه وجود دارد. البته یکی از درگاه ها دومنظوره است ،یعنی هم می توان در آن سیم کارت و هم کارت حافظه قرار داد. در کل زخامت و زیبایی این گوشی بسیار جالب توجه است و به نحوی طراحی شده است که وجود اندازه نسبتا بزرگ، حمل آن راحت باشد.

 

 

دوربین (مقایسه با Galaxy S6  و iPhone 6  )

Huawei-P8-AH-03

دوربین این گوشی ، 13 مگاپیکسلی است و دهانه آن در مقایسه با گلکسی اس 6 کمتر است و در نهایت وضوح آن بهتر خواهد بود و البته نور کمتری وارد لنز دوربین می شود . همچنین سنسور به کار رفته در این دوربین RGBW است که باعث می شود نویز عکس ها در موقع نور کم، کاهش یابد.

Screenshot_2015-05-10-16-27-23-e1431271722636

منوی دوربین نیز بسیار ساده و کاربردی طراحی شده است و محیط کاربری آن راحت و روان می باشد البته شباهت زیادی به آیفون نیز دارد. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، پنج افکت مختلف در در صفحه موجود است که هر یک را به اختصار برایتان توضیح می دهیم.

Light Painting:  نقاشی کردن در تاریکی یا در شب .

androidpit-huawei-p8-light-trail-max628x465

Beauty: روتوش کردن تصاویر .

Photo: حالت عکس برداری نرمال.

Video: حالت فیلم برداری نرمال.

Time-laps: این گزینه نیز برای فیلم برداری سریع می باشد که معمولا برای فیلم برداری از این روش استفاده می کنند.

با مقایسه دوربین این گوشی با سایر رقبای خود، می توان گفت که کیفیت تصاویر در این گوشی بسیار زیبا و خوب می باشد . مخصوصا عکس برداری در حالت HDR با این گوشی بسیار عالی است و تمام جزئیات در عکس ها نهفته است. با مقایسه تصاویر مشاهده می کنید که دقت رنگ ها نیز در این گوشی بالاتر از رقبای خود می باشد.

P8-fountain-vs-S6-fw

comparison-1-iphone-650x867

همچنین فیلم برداری Huawei P8 به صورت 1080P با 30 فریم برثانیه است. اما این گوشی قابلیت فلم برداری با کیفیت 4K را ندارد پس در زمینه فیلم برداری کمی ضعیف ظاهر شده است. از ویژگی های کلیدی که در دوربین این گوشی نهفته است، همان عکاسی در شب یا تاریکی می باشد که با دو فلاش LED می تواند تصاویر را مانند روز روشن کند.

 

نمایشگر

نمایشگر Huawei P8 نیز دارای پنل 5.2 اینچی با استاندارد IPS LCD است که اندازه اش نسبت به نسل قبلی حدود 0.2 اینچ بزرگ تر می باشد. این پنل نمایشگر، IPS-NEO نام دارد. کیفیت نمایش تصویر ،بسیار خوب است و کنتراست تصاویر نیز تنظیم شده است و عمق آن نیز مشکی می باشد که وضوح تصاویر را دو چندان کرده است.

Huawei-P8-AH-10

 

از معایبی که می شود در این نمایشگر مشاهده کرد،ناخوانا بودن تصویر در زیر نور خورشید می باشد که مشکلی اساسی را در محیط های باز بوجود خواهد آورد البته کیفیت نمایش تصاویر به صورت 1080 می باشد

 سیستم عامل و پردازنده

پردازنده به کار برده شده در این گوشی نیز ، ساخت کمپانی هوآوی می باشد . این پردازنده 8 هسته ای  Coretex-A53 است و 4 هسته آن با سرعت 2 گیگاهرتز و 4 هسته ی دیگر نیز با سرعت 1.5 گیگاهرتز ارائه شده اند . این پردازنده HiSilicon نام دارد که قدرتی بی نظیر دارد و توانایی پردازش های سنگین نیز دارد، اما از این پردازنده قوی تر هم وجود دارد. اما این را بدانید که پردازنده این گوشی به راحتی از پس برنامه های سنگین بر می آید مگر اینکه بازی های سنگینی در این بازی اجرا کنید و احتمال این وجود دارد که در برخی از آن ها با کندی سرعت مواجه شوید.

اکنون می پردازیم به سیستم عامل P8 که از اندروید 5.0 برخوردار است و از همه مهمتر اینکه دارای رابط کاربری مخصوص این شرکت نیز می باشد نام این رابط کاربری EMUI 3.1 است.

اکنون نیز به رابط کاربری میپردازیم و به طور دقیق آن را موشکافی میکنیم؛ وقتی که صفحه نممایش گوشی قفل است، زمانی که کلید روشن/خاموش را فشار می دهید تصویر نمایشگر آشکار می شود اما تصویری متفاوت را مشاهده می کنید و هر بار که اقدام به باز کردن نمایشگر گوشی خود کنید، این تصاویر نیز تغییر می کنند همچنین گزینه دوربین در پایین نمایشگر قرار دارد که بدون اینکه بخواهید قفل گوشی را باز کنید، می توانید به دوربین دسترسی داشته باشید. همچنین یک حرکت کپی شده از آیفون را مشاهده می کنید و آن این که وقتی با انگشتتان از پایین به بالای نمایشگر را بکشید، منویی با میانبر های مختلف که شخصی سازی شده اند مشاهده می کنید.

galery

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید ، می توانید برای اپلیکیشن های خود 9 برگه بسازید و آیکون ها را قرار دهید همچنین اگر تعداد آیکون ها بیشتر بود، می توانید با ساخت فولدر نیز مابقی آیکون ها را در آن ها قرار دهید.

Screenshot_2015-05-07-16-05-31-e1431267122920

یکی از قسمت های مهمی که در گوشی های اندرویدی قابل توجه است، Notifications bar در آنهاست که با کشیدن انگشت از بالا به پایین، مشاهده می شود. در این گوشی ،این قسمت دارای دو tab می باشد که یکی Notification و دیگری نیز Shortcuts قرار دارد. همچنین همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، یک سطل زباله در پایین صفحه قرار دارد که با انتخاب این گزینه تمامی Notification ها را پاک می کند.

 

 

 

موزیک پلیر

محیط این مولتی مدیا، زیبا طراحی شده که همانطور که از تصویر پیداست ،این مولتی مدیا از 5 بخش مختلف تشکیل شده و در وسط نیز تصویر کاور موزیک به نمایش گذاشته می شود

Huawei-P8-Review-077-multimedia

همانطور که مشاهده می کنید قسمت پایین این برنامه نیز 4 بخش مربعی شکل است که شامل گزینه های همه ، موردعلاقه ها، لیست پخش و تنظیمات می باشد.همچنین با کشیدن انگشت به سمت راست ،به لیست پخش می روید.
Huawei-P8-Review-079-multimedia

 

تم ها

 Huawei_P8_review9

در این گوشی از تم های زیبای متنوعی استفاده شده و در آن قرار گرفته کاربر بسته به سلیقه شخصی خود می تواند هر تمی که در نظر دارد، برای دستگاهش انتخاب کند. همچنین بخش Theme store نیز دارد که می تواند هر نوع تم که دلخواهتان است، تهیه کنید.

 

 

اسپیکر

huawei-p8-screenshot-0007-844x1500

قبلا نیز در مورد اسپیکر های گوشی مختصری توضیح داده بودیم ،اکنون نیز از قدرت و کیفیت آن صحبت می کنیم، با اینکه شما در گوشی به صورت بصری دو باند را مشاهده می کنید، اما در واقعیت یکی از آن ها باند و دیگری میکروفون قرار دارد. پس اگر فکر می کردید که گوشیتان دارای دو باند است، بایستی بگوییم که در اشتباه هستید و این گوشی تک باند می باشد. البته نباید نگران شد زیرا که این اسپیکر بسیار قوی است و کیفیتی بی نظیر دارد که در حد آیفون و گلکسی اس 6 قرار می گیرد.

 

 

باتری

Screenshot_2015-05-10-16-36-24-e1431274396945

باتری موجود برای این گوشی ،نسبتا قوی است . ظرفیت آن 2680 میلی آمپر است که با انجام کارهای سنگین می تواند تقریبا نزدیک به دو روز شارژ نگه دارد. همچنین کمپانی هوآوی بجای افزایش ظرفیت باتری این گوشی، آن را به خوبی بهینه سازی کرده است به طوریکه اگر برای مثال شما یک ویدیوی 1080P را یک ساعت و نیم تماشا کنید، از 100 باتری فقط 8 درصدش مصرف خواهد شد که با این وجود کاملا حالت بهینه شده محسوس خواهد بود.

 

مزایا و معایب (Huawei P8)

همه ی گوشی ها دارای نقاط قوت و برتری هایی نسبت به رقبا هستند و در مقابل نقاط ضعفی نیز دارند؛ ما چند نمونه از مهم ترین آن ها را برایتان نام می بریم:
از مزایای این گوشی می توان به نازک بودن آن و داشتن ورژن آخر سیستم عامل اندروید،همچنین عمر بالای باتری به همرا طراحی ملایم منحصر بفرد آن اشاره کرد. از معایبش هم جنس بدنه نسبتا ضعیف تر از سایر رقبا و نمایشگر فول اچ دی آن می باشد.

 بررسی ویدیویی

در پایان نیز یک بررسی کامل از این گوشی برایتان تهیه کرده ایم که تماشای این ویدیو را پیشنهاد می کنیم:

سینا بازیار هستم .21 ساله ،کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات. طراحی سایت و تولید محتوا از عمده فعالیت های بنده است. امیدوارم از مطالبمون لذت ببرید.